۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۴۳۱
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی:

پیاده روی اربعین حسینی نماد استکبارستیزی، وحدت و اقتدار مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی نماد استکبارستیزی، وحدت و اقتدار مسلمانان است، گفت: پیاده‌روی میلیونی زائران حسینی در روز اربعین نشانگر ادامه دادن راه و آرمان امام حسین (ع)، ایستادگی در برابر ظلم، امنیت و اتحاد است.
حجت الاسلام ذوالفقاري، مسؤول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی مظهر قدرت مسلمانان جهان  به ویژه شیعیان است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که  پیاده روی اربعین حسینی نماد استکبارستیزی، وحدت و اقتدار مسلمانان است، گفت: پیاده‌روی میلیونی زائران حسینی در روز اربعین نشانگر ادامه دادن راه و آرمان امام حسین علیه السلام، ایستادگی در برابر ظلم، امنیت و اتحاد است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه پیام عاشورا متعلق به یک دوره و برهه خاص نیست افزود: مراسم اربعین در کربلا نشان دهنده این است که عاشورا سرآغاز یک جریانی است که هرگز ایست و وقفه نمی شناسد.

 

حماسه عاشورا در برابر ظلم سکوت وسکون نمی شناسد

وی بیان کرد: اربعین نشان دهنده این است که حماسه عاشورا در برابر ظلم ایستادن، سکوت وسکون نمی شناسد و مردم عاشق و دوستدار ائمه اطهار علیه السلام با حضور پرشور خود در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه برای شرکت در گردهمایی عظیم حسینی در واقع تصویری از هیهات منا الذله را به نمایش می گذارند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که مصیبت امام حسین علیه السلام مصیبتی خاص است ادامه داد: اربعین به معنای یک روز نیست، بلکه تکرار 40 روزه واقعه عاشوراست و شیعیان با چهل روز عزاداری پس از عاشورا، به وظیفه خود در مصیبت امام حسین علیه السلام عمل می کنند.

 

راهپیمایان اربعین، ارادت میلیونی شیعیان

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: راهپیمایان اربعین، ارادت میلیونی شیعیان را با گذشت 1400 سال به ساحت مقدس باعبدالله الحسین علیه السلام ابراز می کنند و در کنار حرم امام حسین(ع) کنگره عظیم دوستداران ائمه اطهار (ع) را به نمایش می گذارند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: اعضای کانون های مساجد مرکزی در راستای پاسداشت قیام عاشورایی امام حسین علیه السلام و پیوستن به اقیانوس عظیم عاشقان و زائران حسینی همزمان با اربعین حسینی با ثبت نام اینترنتی افراد را به کشور عراق عزیمت می کنند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: اعضای کانون های مرکزی در ادامه این سفر معنوی، با پیوستن به خیل عظیم زوار ایرانی راهی شهر کربلا شده و مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را پیاده طی می کنند  وبا حضور در حرمین شریفین حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به زیارت و عزاداری خواهند پرداخت./842/303/ب

ارسال نظرات