۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۳۰۵۴۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایام تبلیغی بهترین فرصت برای آشنایی و الفت دانش آموزان با روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اعزام روحانیان به مدارس در ایام تبلیغی، بهترین فرصت برای آشنایی و الفت بیشتر دانش آموزان با روحانیان است.
حجت الاسلام يعقوبي- نشست با مسؤولان فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی مرکز استان، با انتقاد از برگزاری کم رنگ نماز جماعت در برخی از مدارس خراسان شمالی، اظهار کرد: متأسفانه شماری از مدیران مدارس استان در مورد آموزش مسائل دینی به دانش آموزان و بهره گیری از فرصت های تبلیغی نظیر ماه محرم و صفر چندان توجیه نیستند.

 

وی افزود: مدیران مدارس باید بدانند مسائل دینی در زمره دروس اصلی دانش آموزان بوده و اهمیت آنها به مراتب از علوم پایه بیشتر است در حالی که اکنون در مدارس ما متأسفانه برای علوم دینی به اندازه علوم پایه وقت صرف نشده و اهمیت قائل نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه صبحگاه های مدارس از نظر طرح مسائل اعتقادی ضعیف است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت های موجود به نحو احسن استفاده شده و در کنار برنامه های اجرایی مدارس، مسائل اسلامی را نیز به دانش آموزان آموزش داد اما در این زمینه فعالیت ها چندان چشمگیر نیست.

 

رییس ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان خراسان شمالی تصریح کرد: شماری از مدیران مدارس استان در پاسخ به این اعتراض می گویند خانواده ها نسبت به برگزاری برنامه های اعتقادی و دینی و اهمیت قائل شدن برای این مسائل اعتراض کرده و خواهان اهمیت دادن بیشتر به دروس معمولی مدارس هستند در حالی که انجمن اولیاء و مربیان مدارس وظیفه دارند این مسائل را برای خانواده ها روشن و آنها را توجیه و هوشیار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه فرصت های تبلیغی نظیر محرم و صفر بهترین موعد برای آشتی مدارس با روحانیت است، افزود: اعزام روحانیان به مدارس در ایام تبلیغی، بهترین فرصت برای آشنایی و الفت بیشتر دانش آموزان با روحانیان محسوب می شود به همین دلیل باید از آن نهایت بهره برده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر از این گونه فرصت ها استفاده نشود فاصله جوانان با منبرها بیشتر شده و مشکلات و شبهات اعتقادی و اسلامی آنها افزایش می یابد که این موضوع یک دغدغه بزرگ بوده و باید به فکر چاره جویی و پیشگیری آن باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود اعزام روحانیان به مدارس، برخی از مدیران ساعت ورزش دانش آموزان را در اختیار مبلغان قرار می دهند، خاطرنشان کرد: این اقدام به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا دانش آموزان در طول هفته لحظه شماری می کنند ساعت ورزش آنها فرا رسیده و ورزش و شادمانی کنند، اما این فرصت از آنها گرفته شده و به مبلغان داده می شود که این اقدام های نادرست ذهنیت دانش آموزان را نسبت به روحانیان نامناسب می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: همچنین برخی از مدیران از اساس مخالف حضور روحانیان در مدارس هستند اما به دلیل ترس از مؤاخذه شدن اجازه این کار را می دهند در حالی که مدیران مدارس باید بهترین زمان ها را برای فعالیت تبلیغی در بین دانش آموزان در اختیار روحانیان اعزامی قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شنیده شده در یک مدرسه 200 نفره در استان تنها سه دانش آموز در نماز جماعت شرکت می کنند، با ابراز تأسف از این موضوع، گفت: باید مسؤولان امر برنامه ریزی مناسبی انجام دهند تا با ابزارهای تشویقی و نه تنبیهی و اجباری، زمینه حضور بیشتر دانش آموزان در نمازهای جماعت را ایجاد کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات