۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۴۶۳
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

فعالیت 70 مبلغ در مناطق محروم لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان از فعالیت تبلیغی 70 مبلغ در قالب طرح هجرت د مناطق روستایی و محروم استان خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حضور مبلغان در عرصه های گوناگون و بین مردم نقش بسزایی دارد.


وی با اشاره به وجود انس بین روحانیت و مردم افزود: از گذشته وجود روحانیت بین مردم مایه آرامش آنان در عرصه های گوناگون بوده و امروز این رابطه به گونه ای پررنگ تر شده است.


حجت الاسلام مبلغی نقش مبلغان و روحانیان را در تقویت رابطه بین مردم را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: روحانیت باید همواره باحضور بین مردم به ویژه نسل جوان زمینه آگاه سازی آنان را فراهم کند.


وی در ادامه با اشاره به فعالیت 70 مبلغ از سوی حوزه های علمیه در مناطق روستایی و محروم استان لرستان عنوان داشت: در دوره های گوناگون کارگاه های آموزشی ویژه مبلغان طرح هجرت و کوتاه مدت به منظور افزایش آگاهی آنان برگزار می شود.


مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: افزون بر فعالیت تبلیغی این مبلغان، در مناسبت های گوناگون ماه رمضان، محرم و صفر نیز مبلغان در نقاط گوناگون به فعالیت تبلیغی می پردازند.
وی ترویج، تبیین و تبلیغ آموزه های دین را از مهم ترین اهداف اعزام مبلغان و حضور دائم آنان در مناطق محروم بیان کرد.


برگزاری طرح امین در مدارس  لرستان
حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح امین در مدارس لرستان عنوان داشت: در قالب این طرح روحانیان در بیش از 40 مدرسه استان فعالیت می کنند.


وی افزود: در راستای برگزاری طرح امین در مدارس لرستان آموزش و پرورش استان با حوزه های علمیه تعامل چشمگیری دارد.


مدیر حوزه های علمیه در لرستان با اشاره به حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، مسائل اخلاقی، پاسخگوی شبهات دینی دانش آموزان و آگاه سازی آنان در برابر توطئه های فرهنگی دشمن از جمله برنامه های تبلیغی مبلغان است./9459
/303/ب2

ارسال نظرات