۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۴۷۳
استاد حوزه علمبه بردسیر:

فراموشی معارف اهل‌بیت مشکل اساسی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بردسیر با بیان این که مشکل اساسی کشور این است که مردم معارف اهل بیت را فراموش کرده اند و برخی نمی‌دانند برای چه کسی و چرا عزاداری می‌کنند، گفت: اگر افراد در عزاداری ها شرکت کنند ولی از معارف اهل بیت(ع) کسب نکنند، این عزاداری فایده‌ای را در بر نخواهد داشت.
اهل بيت

حجت الاسلام علی قرایی، استاد حوزه علمیه بردسیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: کسی که کنار اهل بیت(ع) باشد و از معارف آن ها استفاده کند، زندگی خوبی را برای خود و خانواده ایحاد کرده است.

 

 

وی افزود: اگر افراد در عزاداری ها شرکت کنند ولی از معارف اهل بیت(ع) کسب نکنند، این عزاداری فایده ای را در بر نخواهد داشت.

 

 

حجت الاسلام قرایی با اشاره به این که یکی از اهداف دشمن از بین بردن اسلام است، خاطرنشان کرد: یکی از جنگ های دشمن در کشور ایران جنگ داخلی است زیرا دشمن فهمیده که زمانی می تواند مردم را از اسلام دور کند، که امام حسین(ع) را از آن ها بگیرد.

 

 

وی با بیان این که مردم باید با بصیرت در صحنه باشند، اظهار داشت: مداحی هایی که امسال در محرم خوانده شده، نسیت به سال های قبل بهتر بود که این نشان از معرفت مداحان به امام حسین(ع) دارد.

 

 

استاد حوزه علمیه بردسیر ابراز داشت: مشکل اساسی کشور این است که مردم معارف اهل بیت(ع) را فراموش کرده اند و اصلا نمی دانند که برای چه چیزی عزاداری می کنند.

 

 

وی با اشاره به این که اربعین مخصوص امام حسین(ع) است، بیان داشت: بعد از این که بچه های امام حسین(ع) از راه شام به کربلا رسیدند، چهلمی را برای پدر بزرگوار خود برگزار کردند.

 

 

حجت الاسلام قرایی ابراز داشت: این که مردم برای فرد از دنیا رفته خود، مراسمی را به عنوان چهلم می گیرند، این کارآن ها سبب شرعی ندارد.

 

 

وی با توجه به این که قیام امام حسین(ع) یک بهانه بود تا مردم دین اسلام را قراموش نکنند، بیان داشت: کسی که شناخت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرد، ایمان خودش را هم بالا برده است.

 

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: ایمان داشتن انسان سبب می شود که انسان دیگر گناه نکند و این سبب خوشبختی او در زندگی دنیا و آخرت شود./9707/303/ب2

ارسال نظرات