۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۵۰۱
رییس کمیته امداد:

کمیته امداد فارغ از دیگاه های قومیتی فعالیت می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته امداد گفت: کمیته امداد بال عاطفی نظام است، قوم و مذهب هم نمی‌شناسد، تنها نگاه نیازمندی را لحاظ می‌کند و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، افراد مختلفی اعم از کرد، بلوچ، ارمنی و سایر اقشار را پوشش می‌دهد.
فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سیدپرویز فتاح، امروز در بیست و سومین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات «ولی امر» دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد، گفت: در سال‌های نه چندان دور نگاه مسؤولان به سیستان و بلوچستان یک نگاه امنیتی بود اما امروز می‌توان گفت امنیتی که این استان دارد، شاید در تهران هم وجود نداشته باشد.


رییس کمیته امداد کشور عنوان کرد: اساس امنیت، مردم هستند باید با مردم، مردمی رفتار کنیم مردمی که صادق، ساده و فهیم هستند باید به درستی درک شوند و در نتیجه این درک است که امنیت پایدار برقرار خواهد شد چنین امنیتی در منطقه‌ای که همسایه‌های ما دچار مشکلات فراوان هستند، زبانزد است.


وی با اشاره به نقش علما در برقراری امنیت، اظهار داشت: وجود امنیت با وحدت گره خورده است و شما علما هستید که امروز چنین وحدتی را آفریده‌اید این امر، ناشی از تألیف قلوب زیر چتر انقلاب و رهبری آن است اهدای شهدای مدافع حرم اهل سنت، گواهی این مدعا است.


فتاح به سفر اخیر رییس جمهور روسیه به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: پوتین فرد کمی در دنیا نیست او صاحب وسیع‌ترین کشور جهان و کسی است که با گرفتن کراوات اوباما در جلوی دوربین، او را تحقیر می‌کند اما وقتی به ایران می‌آید، بر خلاف عادات رسمی به محضر رهبر معظم انقلاب مشرف می‌شود و دو ساعت گفت وگو می‌کند اینها ناشی از لطف و عنایت خداوند به نظام و رهبری ما است و این خضوع در ماهیت اسلامی ما ریشه دارد.


وی با ارائه گزارشی مختصر از خدمات کمیته امداد در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: وظیفه خدمت‌رسانی به محرومان بر عهده تمام افراد جامعه به ویژه علما است بر اساس قرآن، مسائلی همچون زکات و انفاق باید میان مردم ترویج شود تا محرومان نجات یابند و این امر، بر عهده عالمان دینی است.


رییس کمیته امداد کشور افزود: تعداد حامیان در سیستان و بلوچستان بسیار کم است البته افراد حامی وجود دارند که بومی استان نیستند اما تکفل ایتام را عهده‌دار شده‌اند علما در این عرصه نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند ضمن اینکه بیشترین عوامل مراجعه به امداد، تصادفات و طلاق است.


وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد بال عاطفی نظام است، قوم و مذهب هم نمی‌شناسد، تنها نگاه نیازمندی را لحاظ می‌کند و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، افراد مختلفی اعم از کرد، بلوچ، ارمنی و سایر اقشار را پوشش می‌دهد./831/پ202/ج1

ارسال نظرات