۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۰۵۵۵۹
آیت الله علم الهدی:

چشم انداز فرهنگی کشور وابسته به فعالیت معلمان و اساتید دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با سرنوشت ساز خواندن نقش معلمان در فضای فرهنگی کشور، گفت: چشم انداز فرهنگی کشور وابسته به فعالیت معلمان و اساتید دانشگاه است و این فرهنگیان هستند که می تواند فرهنگ، استقلال و پیشرفت را در جامعه پیاده سازی کنند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ جمعی از معاونان اداره کل و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان ظهر امروز با آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد دیدار کردند. در این دیدار که با هدف بزرگداشت مقام معلم در سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س) برگزار شده بود، شماری از دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان و جمعی از فرهنگیان استان نیز حضور داشتند.

 

ارزشمندترین شأن انبیا جایگاه آموزگاری آن ها است

در این مراسم، پس از ارائه گزارش مختصری از فعالیت های آموزش و پرورش استان از سوی معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی در سخنانی، گفت: ارزشمندترین شأنی که می توان برای انبیای الهی قائل شد، جایگاه آموزگاری، تعلیمی و تربیتی آنها بوده است.

 

امام جمعه مشهد با سرنوشت ساز خواندن نقش معلمان در فضای فرهنگی کشور اظهار داشت: چشم انداز فرهنگی کشور وابسته به فعالیت معلمان و اساتید دانشگاه است و این فرهنگیان هستند که می تواند فرهنگ، استقلال و پیشرفت را در جامعه پیاده سازی کنند. اگر معلمان ما به نقش سرنوشت ساز خود ایمان نداشته باشند، نمییتوان بر نجات و سعادت ملت امیدوار بود.

 

شهید مطهری نمونه یک معلم واقعی بود

آیت الله علم الهدی ضمن اشاره به فلسفه نام گذاری سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: شهید مطهری نمونه یک معلم واقعی بود؛ چرا که هیچگاه فعالیت های مبارزاتی و حوزوی این عالم مجاهد بر دغدغه تربیت نسل و گفتمان سازی ایشان مسلّط نشد.

 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب و شکست دادن طاغوت در میدان سیاست، استاد مطهری به مبارزه با طاغوت در میدان فرهنگ شتافت و کتاب هایی تألیف کرد که تبدیل به گنج‌های انقلاب اسلامی در فضای فکری و فرهنگی شده است.

 

کوتاهی در برابر معلمان، گناهی نابخشودنی است

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عرصه تعلیم و تربیت، عرصه فدا شدن، قربانی شدن و شهید شدن است. معلم باید مانند یک شمع آب بشود و بسوزد تا بتواند انسان سازی نماید و تربیت کند. معلم و استاد دانشگاه متعهد، مجاهد راه خدا و خط شکن مبارزه فرهنگی در جنگ نرم با دشمن است و همه ظرفیت های کشور باید برای پشتیبانی از او بسیج شود.

 

آیت الله علم الهدی گفت: تمام دستگاه های کشور موظفند بهترین امکانات رفاهی و اقتصادی را برای معلمان فراهم کنند تا این جامعه بتواند با خیالی آسوده به ایفای نقش تأثیرگذار خود در جنگ نرم بپردازد.

 

وی ادامه داد: تأمین و پشتیبانی از معلمان و اساتید دانشگاه وظیفه اصلی دولت و مسؤولان است و هرگونه کوتاهی در برابر این عزیزان گناهی نابخشودنی است./863/202/ب1

ارسال نظرات