۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۰۵۵۷۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

پوشش اسلامی پادزهر هجمه های فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن حجاب و عفاف در جوامع اسلامی، حجاب و عفاف را سدی محکم در مقابل اهداف شوم دشمنان اسلام دانست و گفت: پوشش اسلامی پادزهر هجمه های فرهنگی غرب است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت اسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه اعضای کارگروه بانوان این اداره کل، خاطرنشان کرد: جامعه ای دارای امنیت و آرامش کامل است که امنیت را در ابعاد مختلف برای همه افراد آن جامعه فراهم کند به طوری که می دانیم بخش عمده ای از این مهم به عهده زنان است که با حفظ پوشش صحیح به این امر، جامه عمل بپوشانند.

 

وی با اشاره به روایات ائمه اطهار (ع) در رابطه با نقش بانوان در جامعه، تصریح کرد: قرآن کریم با خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) نسبت به حجاب و عفاف تاکید جدی دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، افزود: جامعه ای که فساد و تباهی در آن رو به گسترش باشد، محکوم به فنا و نابودی است و زندگی افراد در آن از سعادت و خوشبختی به شقاوت و پستی کشیده می شود.

 

این مسؤول، زیبایی زن را برای او سرمایه الهی دانست و بیان کرد: باید از این سرمایه الهی به جا و درست استفاده شود و زکات جمال زن همان حفظ پوشش و رعایت حجاب است، همان گونه که امیرمومنان علی (ع) زکات زیبایی را عفاف می دانند.

 

وی با اشاره به اینکه زن مسلمان، تجسّم حرمت و عفت در جامعه است و حفظ پوشش نوعی احترام گذاردن به زن و حفظ وی از نگاه های شهوانی است، بیان داشت: حجاب و  پوشش زن در جامعه عامل مؤثری در حرمت بخشی و تکریم زنان است و این حرمت بخشی موجب سلامت جامعه و نسل آینده می شود.

 

حجت الاسلام ستوده درادامه با تاکید بر نقش حضرت زینب (س) در احیای رسالت دین مبین اسلام در واقعه عاشورا، اظهار داشت: بی تردید نقش حضرت زینب(س) در تکمیل رسالت امام حسین(ع) بر کسی پوشیده نیست، چرا که آن بانوی گرانقدر در به تصویر کشیدن حقایق واقعه عظیم عاشورا نقش بسزایی داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه بانوان امروز باید حضرت زینب (س) را به عنوان الگوی اصلی و شایسته خود برگزینند، خاطرنشان کرد: همان گونه که حضرت زینب(س) در رسوایی خاندان ظالم بنی امیه و بیان مصائب دشت کربلا نقش بسزایی داشتند، بانوان جامعه ما هم می توانند با تأسی از آن بانوی بزرگوار اسلام راه عزتمندی، شهامت، شجاعت و صبر در برابر مشکلات را به فرزندان خود بیاموزند.

 

وی افزود: تحمل آن همه رنج و اندوه جانسوز و ایستادگی و پایداری در مقابل دشمنان ظالم از سوی آن بانوی بزرگوار، هدف بزرگی داشت به طوری که نهضت سرخ حسینی(ع) با حرکت تبلیغی و بیان رسای حضرت زینب(س) تا ابد زنده مانده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به خطبه های این بانوی گرانقدر اسلام در آن دوران، خاطرنشان کرد: دفاع از مکتب نبوی و علوی و نیز نهضت سرخ حسینی(ع)، انتقال معارف عظیم عاشورا و احیای ارزش های دینی در خطبه های حضرت زینب(س) به زیبایی نمایان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام و استکبار جهانی برای به انحراف کشیدن حجاب و عفاف و از بین بردن حیای زنان در جامعه اسلامی، افزود: بانوان ما با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) و ویژگی های ممتاز شخصیتی آن بانوی بزرگوار از جمله صبر و بردباری، ولایتمداری و حیا و پاکدامنی، در تربیت نسلی نیکو، ولایی و شجاع نقش مهمی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام ستوده بابیان اینکه در نگاه حضرت امام خمینی(ره)، حضرت زینب (س) در به حرکت و قیام واداشتن زنان مسلمان ایران و رویارویی آنان با رژیم ستمشاهی نقشی الگویی داشت، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی های بزرگ و خونینی که در تقابل با نیروهای دشمن در خیابان ها برگزار می شد حضور انبوه زنان در یاری رساندن به نهضت اسلامی و زمینه سازی برای طی مراحل منتهی به شکست نظام جبار متجلی شد.

 

وی بیان کرد: زنان مسلمان ایران با تبعیت از حضرت زینب (س) و با الگوگیری از صلابت و شجاعت و احساس تعهد و مسؤولیت الهی در حضور در صحنه مبارزات سیاسی در انقلاب اسلامی فعالانه و دلاورانه شرکت کردند و به طور مستقیم و غیرمستقیم بار سنگین مرارت ها و سختی های آن را تحمل کردند تا نسل امروز ما در استقلال و اقتدار و عزت و شرافت زندگی کند.

 

حجت الاسلام ستوده حضور فعال زنان مسلمان در دفاع مقدس را یک امر فداکارانه و مقدس دانست و افزود: حضور آنان در مراحل مختلف انقلاب با الگوگیری از سیره و روش بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب (س) تحقق یافت و به همین دلیل در عالی ترین مراتب و با آثار حیاتی و ارزشمندی که آفرید نظام اسلامی را از آسیب های دهر مصون و محفوظ داشت.

 

وی همچنین اراده و شجاعت های بانوان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی را مرود اشاره قرار داد و افزود: در کجای دنیا می توان یافت دخترانی را که با اراده و اختیار و آزادی عمل برای ازدواج با جانبازانی که اعضای بدن خود را در راه دفع تجاوز دشمنان و استمرار بقای دین و سرزمین خویش از دست داده اند پیشقدم شوند و همه سختی های مراقبت و پرستاری از آنان را با جان و دل پذیرا گردند.

 

حجت اسلام ستوده اظهارداشت: این تفکر و رفتار و عمل بزرگ و شگفتی زا با پیروی و الگوپذیری از راه و روش حضرت زینب (س) امکان پذیر گردید و این سیره شریف همچنان تداوم دارد و همواره مستدام باقی می ماند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه با اشاره به اهداف دشمنان در جوامع اسلامی، بیان داشت: در تهاجمات فرهنگی غرب و دشمنان اسلام که از سال ها پیش در جامعه اسلامی ما آغاز شده و روز به روز رو در حال افزایش است، یکی از ابزارهای مهم، به ابتذال کشیدن دختران و زنان است تا از این رهگذر مفاسد اخلاقی در جامعه افزایش یابد و بنیه های اعتقادی و فرهنگی و نیز پایبندی به ارزش های اخلاقی ضعیف تر شود.

 

وی از افزایش مدهای مختلف و نیز لباس های گوناگون در جامعه که از معیارهای اسلامی فاصله های بسیار دارد خبر داد و افزود: اینها گوشه ای از فعالیت های دشمنان است و از این رو رعایت حجاب اسلامی یکی از بزرگ ترین سد ها و موانع، در مسیر اهداف شوم دشمنان اسلام به ویژه غرب است و بدین جهت پوشش اسلامی همواره هدف تیرهای زهرآگین آنها بوده است و اقرار کرده اند که اگر قلعه مستحکم حجاب زن مسلمان فتح شود راه بردگی جوامع اسلامی هموار می شود.

 

این مقام مسؤول زنان را با رعایت حجاب اسلامی به عنوان نیروهای مسلح فرهنگی و سدی محکم در برابر اهداف دشمنان دانست و بیان کرد: این مساله به گونه ای است که می توان ادعا کرد که پوشش دینی پادزهر هجمه های فرهنگی غرب است.

 

حجت اسلام ستوده، اظهارداشت: بدون شک جامعه ای سالم است که سلامت نسل آینده آن تأمین شده باشد و رعایت حجاب اسلامی نقش اساسی در حفظ نسل آینده و تأمین سلامت آنها دارد، چرا که زنان مربیان اصلی جامعه اند و انسان ها از دامن آنها به رشد و کمال می رسند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه زنان با داشتن حجاب صحیح و کامل سعادت فرزندان آینده را تضمین می نمایند، تاکید کرد: همگان بر این مطلب اذعان دارند که بی بند و باری و رعایت نکردن حجاب، سبب افزایش روابط نامشروع در ابعاد گسترده شده و یکی از آثار آن همچنان که در مجامع غربی مشاهده می شود، افزایش فرزندان غیرقانونی و نامشروع و به طور کلی سقوط و انحطاط اخلاقی نسل آینده آن جوامع است./937/202/ب1

ارسال نظرات