۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۵۸۷
امام جمعه بهشهر:

اجتماع اربعین حسینی تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: پیاده روی اربعین حسینی نمایش اجتماع جهانی علیه بی عدالتی، ظلم و جهل در جهان است.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی افزود: اربعین حسینی نماد پیروزی حق بر باطل است که باید با زنده نگه داشتن این روز، در احیای فرهنگ حسینی در جامعه تلاش شود.

 

وی گفت: امام حسین(ع) و قیان ارزشمند و بزرگ ایشان باید به سراسر جهان معرفی شود و حضور مردم در راهپیمایی و پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، بیانگر دلدادگی انان به این امام همام و ارزش های قیام حسینی است تا امام حسین (ع) و درس های قیام آن امام بزرگوار را به دنیا معرفی کنیم.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: امروز دنیا شیفته فرهنگ حسینی و عاشورای حسینی الگوی برجسته قیام آزادی خواهان جهان است و علی رغم اینکه خلفای ظالم می کوشیدند که نام امام حسین (ع) و عاشورا را از افکار مردم پاک کنند اما سوگواری این امام همام و یاران باوفایش هرساله با شور و گداز بیشتری برگزارمی شود و هرساله دلدادگان بیشتری در محافل حسینی حاضر می شوند.

 

حجت الاسلام جباری، با تاکید بر انجام سوگواری های جهت دار و برپایی مجالس آگاهانه حسینی، یادآور شد: اجرای برنامه های فرهنگی و بصیرتی  سبب می شود تا چهره باطل زورگویان افشا شده و حرکت زشت کفار برملا شود که این مسأله با حضور علما و روحانیت بزرگوار و بیان و تشریح درست واقعه کربلا هر سال بیش از سال گذشته فرهنگ حسینی آشکارتر می شود.

 

وی با اشاره به برجستگی نهضت عاشورای حسینی تصریح کرد: این نهضت با فداکاری افرادی مظلوم رخ داد و الگوی عملی برای آزادمردان جهان شد و با بررسی این نهضت به عنوان یک انقلاب بزرگ در می یابیم آنچه سبب شد حادثه کربلای حسینی پرفروغ تر شود سیره ائمه اطهار در احیای فرهنگ عاشورا است.

 

امام جمعه بهشهر، حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده عزت اسلام و مسلمین دانست و گفت: این حضور میلیونی پیام های مهمی برای دشمنان اسلام ناب دارد. 

 

وی با بیان این که اربعین حسینی یکی از روزهای بزرگ الهی است، افزود: امروز ملت های دنیا شاهد این عظمت اسلام و دلباختگی مردم به ائمه بویژه امام حسین (ع) هستند. 

 

حجت الاسلام جباری اظهار داشت: نهضت عاشورا برای رساندن ندای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پیام رسانانی دارد که در رأس آن حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) قرار دارد. 

 

وی با بیان این که امروز کربلا کانون توجه بسیاری از ملت ها شده است، افزود: اجتماع بزرگ جهانی دوستداران اهل بیت(ع) نشان از وحدت پیروان مکتب آن حضرت دارد. 

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که اکنون مردم ما با بصیرت در مسیر زندگی اهل بیتی حرکت می کنند و بعد از گذشت بیش از هزار و 300 سال از واقعه کربلا همچنان برای زنده نگه داشتن اهداف امام حسین (ع) که احیای عدالت و مبارزه با ظلم و جهل و ارشاد انسان هاست، راهپیمایی می کند. تا فرهنگ حسینی در جامعه زنده و پویا باشد.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وحدت و همدلی در بین مردم و مسؤولان و همچنین الگوبرداری از زندگی اهل بیتی در جامعه گفت: ساده زیستی از جمله ویژگی های مهم زندگی اهل بیت(ع) بود که باید در راس زندگی همه ما در جامعه قرار گرفته و زندگی علوی، حسینی و فاطمی را گسترش دهیم.

 

وی افزود: ما هیچ کمبودی در مورد شناخت زندگی اهل بیت نداریم و در کتابها احادیث و روایات زیادی در مورد سبک زندگی اهل بیت و پیامبر اکرم بیان شده که برای ما کارگشا است از این رو همه ما باید با درس آموزی از زندگی اهل بیت(ع) زندگی خود را اهل بیتی کرده و در این مسیر قرار گیریم./1317/302/ب1

ارسال نظرات