۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۵۹۹
احکام(۳۲)

حکم استفاده از برق اماکن عمومی برای شارژ کردن تلفن همراه

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در مراسم های مذهبی گاهی اوقات مشاهده می‌شود که افرادی از پریزهای مساجد و حسینیه‌ها به منظور تقویت باتری موبایل خود استفاده می‌کنند، گفت: اگر در این اماکن مکانی برای این منظور اختصاص داده نشده باشد شرعا استفاده آن حرام و مستلزم ادای دین یا در صورت فراموشی رد مظالم است.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود اکبری، امشب در آیین بیان احکام شرعی که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به تبیین اهمیت دقت در رفتار های کوچک مالی در زندگی روزمره پرداخت و گفت: شارژ کردن باتری موبایل در اماکن عمومی که برای این موضوع جایگاهی اختصاص داده نشده است شرعا حرام است.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در مراسم های مذهبی گاهی اوقات مشاهده می‌شود که افرادی از پریزهای مساجد و حسینیه‌ها به منظور تقویت باتری موبایل خود استفاده می‌کنند، گفت: اگر در این اماکن مکانی برای این منظور اختصاص داده نشده باشد شرعا استفاده آن حرام و مستلزم ادای دین یا در صورت فراموشی رد مظالم است.

 

حجت‌الاسلام اکبری احکام شارژ اعتباری موبایل را از نگاه مراجع اعظام تقلید مورد بررسی قرار داد و اذعان داشت: خرید و فروش اعتبار ریالی برای تلفن همراه بیش از قیمت مصوب حرام و شرعا جایز نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم به تفهیم حکم شرعی احکام حرام خرید و فروش شارژ اعتباری تلفن همراه اشاره کرد و بیان داشت: خرید و فروش اعتبار و شارژ در ایام اعتکاف و برای اعمال حرام و نامشروع شرعا جایز نیست و شرع مقدس آن را حرام دانسته است./837/پ202/ف

ارسال نظرات