۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۶۱۴

نمایشگاه عکس حرم در کرمان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه عکس حرم شامل عکس های محمد خوشرو از بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در کرمان افتتاح شد.
حرم امام علي در نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، این نمایشگاه هفتم آذر با حضور قائم مقام مدیرکل این اداره، جمعی از مسؤولان و هنرمندان در نگارخانه شهید آتشی کرمان برپا شد.

 

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح این نمایشگاه افزود: در طول قرنها هنرمندان ارادت خود را نسبت به ائمه با خلق آثار شکوهمند هنری به نمایش گذاشته اند و جلوه روشن و نمایان این شکوه معنوی در معماری آشکار است.


احمد وفایی افزود: لنز دوربین عکاسان ماهر این توانایی را دارد که گوشه ها و دقایق معنوی و هنری این آثار را به علاقه مندان و مخاطبان ارائه نماید و نمایشگاه حاضر با چنین هدف و رویکردی شکل گرفته است.

 

عکاس این مجموعه هم در این آیین تصریح کرد: این نمایشگاه با ٢٦ تابلو عکس از بارگاه امیرالمؤمنین علی (ع) در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

محمد خوشرو با بیان این که عکس های به نمایش گذاشته شده از سال ٨٨ تا ٩٣ عکسبرداری شده است افزود: با عکاسی در این دوره، شش سال تاریخی به ثبت رسیده است.

 

وی بیان کرد: بیشترین مرمت و تغییرات معماری در حرم مطهر امام علی (ع) متعلق به همین دوره عکاسی است و تغییرات ایجاد شده حرم در عکاسی های انجام شده کاملا مشهود است.

 

وی به برگزاری نخستین نمایشگاه عکاسی از حرم مطهر امام علی (ع) در ماه رمضان سال جاری در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: پس از آن به پیشنهاد دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مقرر شد این نمایشگاه در ٣١ مرکز استان دایر شود.

 

این هنرمند و عکاس کرمانی هدف از برگزاری این نمایشگاه عکس را ارائه هنر عکاسی در دل جامعه دانست و اذعان کرد: با برگزاری این نمایشگاه در تهران تنها تعداد محدودی قادر به استفاده از آثار بودند در حالی که با برپایی نمایشگاه در مراکز استان ها اکثر علاقه مندان می توانند از این آثار بهره مند شوند.

 

نمایشگاه عکس های حرم مطهر امام علی (ع) تا پنجشنبه ١٢ آذر ماه جاری ادامه دارد، نگارخانه شهید آتشی کرمان در ضلع جنوبی پارک مطهری واقع شده است./9709/102/ب1

ارسال نظرات