۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۶۲۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مراسم اربعین؛ تجلی ثبات قدم در صراط ولایت

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به پیام راهپیمایی اربعین برای دشمنان، گفت: مراسم اربعین تجلی ثبات قدم در صراط ولایت است و ما با این شکوه جمعیت به دشمنان می گوییم همانطوری که امام حسین(ع) در برابر کفار ترسی به خود راه نداد، ما نیز در برابر تهدید دشمنان اسلام و قرآن و امام حسین(ع) می ایستیم و جانفشانی می کنیم و هراسی هم نداریم.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام اربعین حسینی و راهپیمایی میلیونی سیل انسان‌های عاشق امام حسین(ع) به سمت کربلا، اظهار داشت: پیام راهپیمایی اربعین و ابراز علاقه و محبت مسلمانان و شیعیان به مکتب امام حسین(ع)، لبیک به اهداف والای آن امام همام است.

 

وی افزود: در واقع با این راهپیمایی می خواهیم انگیزه و آرمان امام حسین(ع) از قیام را تا ابد زنده نگاه داریم و بگوییم همیشه رهرو آن حضرت و یاران با وفایش هستیم و با این تجمع اوج عشق و علاقه خودمان، را نسبت به ساحت قدس حسینی(ع) به جهانیان نشان دهیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به پیام راهپیمایی اربعین برای دشمنان، ابراز داشت: مراسم اربعین تجلی ثبات قدم در صراط ولایت است و ما با این شکوه جمعیت به دشمنان می گوییم همانطوری که امام حسین(ع) در برابر کفار ترسی به خود راه نداد، ما نیز در برابر تهدید دشمنان اسلام و قرآن و امام حسین(ع) می ایستیم و جانفشانی می کنیم و هراسی هم نداریم.

 

وی با تأکید بر نقش پر رنگ راهپیمایی اربعین در زنده نگاه داشتن مکتب عاشورا، عنوان کرد: مراسم اربعین از شعائر الهی است که باید پابر جا بماند و پیام دیگر این تجمع میلیونی دفاع از ارزش هایی است که سیدالشهدا(ع) برای آنها از جان خود گذشت چرا که این ها ارزش‌های الهی است که ما باید حافظ آنها باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: مطلب مهم دیگر این است که مراسم اربعین از جمله اعتقادات و باورهای شیعه است؛ بنابراین ما باید آن را برجسته و پر رنگ کنیم که این مراسم در حقیقت همسویی با آرمان های امام حسین(ع) است و تأثیر بسزایی هم در روحیه انسان های آزاد طلب دارد.

 

وی در پایان با اشاره به جریان منفور تکفیری داعش در عراق یادآور شد: از خداوند متعال می خواهیم این گروه کافر را نابود کرده و تمام زائرانی که به زیارت ابی عبدالله(ع) مشرف شده اند را از گزند این افراد پلید مصون بدارد و همگی آنها در سلامت کامل به کشورهای خود بازگردند./1330/ت302/ف

ارسال نظرات