۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۵۶۳۴

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ استقبال از 2 شهید مدافع حرم در فرودگاه کرمان، برگزاری نهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان و معرفی نفرات برتر سوگواره شعر آیینی خورشید بر نیزه در جنوب کرمان از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، دو شهید والامقام مدافع حرم در فرودگاه کرمان مورد استقبال خانواده معظم شهدا، مردم متدین و انقلابی کرمان و جمعی از مسؤولان محلی قرار گرفتند.


این دو شهید والامقام که از اتباع افغانستان هستند، به منظور تشییع جنازه و خاکسپاری به شهرستان‌های رفسنجان و بردسیر منتقل می‌شوند.


مراسم تشییع پیکر پاک شهید محمدجمعه محمدی فردا سه‌شنبه 10 آذرماه جاری راس ساعت 9 صبح از میدان 17 شهریور شهر بردسیر آغاز شده و پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.


همچنین آیین تشییع شهید مدافع حرم فخرالدین اکبری روز جمعه 13 آذرماه جاری بعد از نماز جمعه از مصلای امام خامنه‌ای رفسنجان تا گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.


نهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در تفاهمنامه‌ میان استانداری کرمان و وزارت ارشاد، نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان برگزار می‌شود.


محمدرضا علیزاده با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در کرمان اظهار داشت: در تفاهمنامه‌ای که میان استانداری کرمان و وزارت ارشاد به امضا رسید، نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان برگزار می‌شود.

 


وی بیان داشت: طبق این تفاهمنامه دبیرخانه جشنواره به مدت سه سال در استان کرمان دایر است و صحبت‌هایی نیز برای فعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان شده است.


علیزاده تصریح کرد: 50 درصد از هزینه‌های برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از سوی وزارت ارشاد و 50 درصد توسط استان کرمان تامین می‌شود و به صورت همزمان با اجرای برنامه‌ها در کرمان، چهار سالن در جنوب و 9 سالن در شرق و شمال استان کرمان به جشنواره موسیقی نواحی می‌پردازند.


مالیات یک پرداخت اسلامی است

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در دیدار مسؤولان اداره دارایی امور مالیاتی زرند با کارمندان این اداره ضمن گرامیداشت هفته بسیج، مالیات را یک پرداخت اسلامی عنوان و افزود: پرداخت مالیات سبب آبادانی شهرها می شود.


وی در این خصوص به عهدنامه مالک اشتر اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) یکی از وظایف مالک را گرفتن خراج و مالیات عنوان کرده است.

 

امام جمعه زرند تصریح کرد: فرهنگ پرداخت مالیات باید به گونه ای در جامعه گسترش یابد که همان گونه مردم داوطلبانه وجوهات شرعی و خمس و زکات خود را پرداخت می کنند این وظیفه شرعی و قانونی را نیز انجام دهند.


نفرات برتر سوگواره شعر آیینی خورشید بر نیزه در جنوب کرمان معرفی شدند

سید‌حسین طیبی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین اظهار داشت: منشأ آغاز شعر آیینی از آن خداوند است، از آنجایی که خداوند مرثیه امام حسین(ع) را از سوی جبرئیل بر آدم می‌خواند و با امام حسین(ع) در کربلا اوج می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه این نوع شعر موثرترین شعر است، بیان داشت: اساس قیام کربلا حفظ آزادگی، عزت انسان و نرفتن زیر بار ذلت، خفت و خواری است که موجب شده این نوع ادبیات حماسی‌ترین و عزتمند‌ترین نوع ادبیات باشد.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: ادبیات آیینی برترین نوع ادبی در عالم است که در این گونه ادبی محبوب‌ها به دلیل آسمانی‌ بودن تحسین و تقدیس می‌شوند.


در این آیین در بخش شعر آیینی ایرج انصاری ‌فرد به عنوان نفر اول، حمیده کریمی دوم و اسماعیل ملایی به عنوان نفر سوم معرفی و تندیس، لوح تقدیر و تندیس سوگواره را دریافت کردند و همچنین در بخش ویژه عاشورا اطهر قوامی تندیس و لوح تقدیر سوگواره را به خود اختصاص داد./9709/101/ب1

ارسال نظرات