۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۰۵۶۴۳
رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان خبر داد؛

عزاداری بیش از 2 هزار هیأت مذهبی هرمزگان در روز اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هیأت‌های مذهبی هرمزگان از برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور 2 هزار و 100 هیأت مذهبی در استان خبر داد.
عزاداری بیش از 2 هزار هیأت مذهبی هرمزگان در روز اربعین حسینی اربعين

کریم هاشمی رییس شورای هیئات مذهبی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، از فعالیت دفاتر شورای اسلامی هیئت‌های مذهبی در 12 شهرستان استان هرمزگان خبر داد و گفت: ایجاد هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های فرهنگی، آسیب‌شناسی فرهنگی، ارائه راهبردهای عملی جهت زدودن آسیب در اجرای مناسبت‌های مذهبی، جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تاسیس و ساماندهی هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین وظایف این شورا است.

 

وی با اشاره به آمار هیأت‌‌های مذهبی هرمزگان، افزود: تا‌کنون 2 هزار و 100 هیأت مذهبی در استان وجود دارد که تمامی آنها به ثبت رسیده‌ و دارای کد هستند و تعدادی نیز در شرف ثبت هستند.


رییس شورای هیأت‌های مذهبی هرمزگان در ادامه بیان کرد: اکثر این هیأت‌های مذهبی در سالروز ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه اطهار، مراسم و مجالس اهل‌بیت(ع) درخور و شایسته ای را برپا می‌کنند.


هاشمی با بیان اینکه مراسمات عزاداری در ماه محرم در نقاط مختلف استان هرمزگان با حضور پر‌شور عزاداران حسینی و با شکوه خاصی برگزار شد افزود: برنامه‌های ویژه‌ای به منظور برپایی هر چه بهتر و باشکوه‌تر مراسمات عزاداری و سوگواری اربعین حسینی در هرمزگان تدارک دیده شده است.


رییس شورای هیئت‌های مذهبی هرمزگان از میزبانی تمام مساجد، تکایا و حسینیه‌های استان از مراسم عزاداری اربعین حسینی خبرداد و گفت: مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 2 هزار و 100 نقطه از استان هرمزگان برگزار می‌شود.


وی با اشاره به آسیب‌های احتمالی در بین هیئت‌های مذهبی، خودمحوری، نداشتن یک برنامه مدون و نگه‌داشتن برنامه عزاداری تا پاسی از شب و استفاده نکردن از مبلغ و روحانی در مجالس عزای امام حسین (ع) از عمده‌ترین آسیب‌ها هیئات مذهبی در گذشته یاد کرد که با برنامه‌ریزی‌های مناسب، استان هرمزگان جزء یکی از استان های بدون آسیب است.


هاشمی هم‌چنین به زمان آغاز و پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی در هرمزگان اشاره کرد و بیان‌داشت: تمامی هیئت‌های مذهبی در استان هرمزگان از شب اربعین از ساعت 8 شب تا 11 و هم‌چنین روز اربعین از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر مراسم دسته روی هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.


رییس شورای هیئات‌ مذهبی هرمزگان همچنین در پایان از حضور و فعالیت 600 هیئت مذهبی بندرعباس در دهه آخر صفر در این شهرستان خبرداد./851/302/ب2

ارسال نظرات