۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۶۴۴
پخش مستند صنوبر از شبکه افق؛

روایتی از واسطه فیض الهی در عصر حاضر

خبرگزاری رسا ـ ششمین قسمت مجموعه «روایت صنوبر» با موضوع ابعاد شخصیت علمی و اخلاقی علامه حسن زاده آملی سه شنبه از شبکه افق پخش می‌شود.
آيت الله حسن زاده آملي

به گزارش خبرگزاری رسا، مجموعه «روایت صنوبر» که به زندگی علما دین می‌پردازد، در ششمین قسمت باز هم روایت‌گر بعدی دیگر از ابعاد شخصیتی و معنوی علامه حسن زاده آملی است. علامه حسن‌زاده آملی را یکی از بزرگ ترین اساتید و دانشمندان معاصر در علوم و فنون مختلف می‌دانند و به همین دلیل گاهی او را به عنوان «علامه ذوالفنون» معرفی می‌کنند.

 

او دارای ویژگی‌های و خصلت‌های برجسته اخلاقی، علمی و اجتماعی است؛ شاگردان زیادی را در حوزه پرورش داده که اینک هر یک جزو علما و فضلای برجسته دوران محسوب می‌شوند، سخنرانی‌های فراوانی در دانشگاه‌ها و مجامع علمی داشته و به همایش‌های بین المللی نیز دعوت می‌شود، به امور فرهنگی اهتمام دارد و در تشویق جامعه به سوی علم آموزی و رشد معنوی پیشگام است.

 

علامه حسن زاده آملی مورد توجه علما و مراجع تقلید نیز بوده و همگی از او به عنوان یکی از مفاخر شیعه و سرمایه‌های موجود نام می‌برند. علاقه رهبر معظم انقلاب به ایشان هم زبانزد خاص و عام است و زمانی که علامه در بستر بیماری بود، رهبری به ملاقاتشان رفت.

 

در این قسمت هم با برخی شاگردانش همچون آیت الله ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین بهجت استاد برجسته حوزه و حجت الاسلام والمسلمین رمضانی استاد فلسفه و عرفان درباره شخصیت علمی و منش اخلاقی او گفت وگو شده است، بعضی از شاگردانش در توصیف او می‌گویند علامه حسن زاده آملی واسطه فیض الهی در دوران ماست.

 

ایمان احمدی کارگردانی مجموعه روایت صنوبر را بر عهده دارد که ششمین قسمت آن سه شنبه 10 آذرماه ساعت ساعت 18 و تکرار آن هم ساعت 22 از شبکه افق پخش می‌شود./1330/د102/ف

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات