۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۶۵۴
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان:

فلسفه قیام عاشورا جهل زدایی است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان فلسفه قیام عاشورا را جهل زدایی و از بین بردن گمراهی ها بیان کرد و گفت: در جامعه امروز نیز با الگوگیری از قیام عاشورا باید زمینه از بین رفتن گمراهی ها در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن را فراهم کرد.
اربعين

حجت‌الاسلام سید نصرت الله موسوی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: اربعین فرصت مناسبی برای تفکر درباره حادثه‌ عاشورا است.


وی تصریح کرد: برای درک یک واقعیت و حادثه ضروری است تا 40 روز فعالیت تبلیغی اثرگذار صورت گیرد تا حقایق آشکار شود و مخاطبان حقیقت‌ها را درک کنند.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در روایات به مسأله اربعین توجه خاصی شده است، عنوان داشت: واقعه کربلا و اربعین از ابعاد گوناگون قابل بررسی است.


وی با اشاره به این که کاروان تبلیغی کربلا با وجود همه فشارهای روحی و روانی، سختی‌ها و تنگناهای اقتصادی کار را به جایی رساندند که قاتلان اباعبدالله‌الحسین(ع) احساس خطر کردند، افزود: این امر نشان‌دهنده نقش اثرگذار تبلیغ است.


رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان در ادامه خاطرنشان کرد: در امر تبلیغ باید از واقعه عاشورا درس بگیریم که فعالیت های تبلیغی زمانی اثرگذار است که حقیقت آن برای مخاطبان تبیین و روشن شود.


وی با تأکید بر شناخت حقایق واقعه عاشورا افزود: فلسفه قیام امام حسین(ع) جهل‌زدایی و از بین بردن گمراهی‌ها است.


حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام حسین(ع) خون خویش را در پیشگاه خداوند بذل کرد تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات دهد، ادامه داد: امروز نیز با شناخت اهداف قیام امام حسین(ع) و پیروی از راه امام راحل و شهدا باید در برابر دسیسه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.


وی تأکید کرد: در جامعه امروز نیز باید در راستای کشف حقایق تلاش کرده، ذهن‌ها را آگاه کنیم و واقعیت‌ها برای مردم تبیین شود، هرگز اجازه ندهیم دشمن در زمینه توطئه‌چینی از آن بهره‌برداری کند.


فعالیت 150 هیأت مذهبی در شهرستان دلفان
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان از فعالیت 150 هیأت مذهبی در این شهرستان به مناسبت برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد.


وی وظیفه هیأت های مذهبی را تبلیغ تعالیم و ارزش های نهضت حسینی دانست و گفت: در روز اربعین حسینی و 28 صفر مصادف با رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، عزاداری خیابانی با حضور هیأت های مذهبی در میدان امام (ره) و در شب رحلت نیز محافل سوگواری در اکثر مساجد شهری و روستایی با حضور مبلغان بومی، اعزامی و مداحان برپا می شود.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به حضور مبلغان در مساجد و حسینه های شهرستان دلفان افزود: تشریح فلسفه و اهمیت اربعین حسینی، تبیین سیره زندگانی پیامبر اکرم(ص)، حضرت امام حسن و امام رضا (ع) از جمله موضوعات سخنرانی مبلغان در دهه پایانی ماه صفر است./9459/302/ب1

ارسال نظرات