۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۶۶۹
استاد حوزه علمیه سیرجان:

دنبال دنیا رفتن انسان را از آخرت باز می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که شیطان انسان را در کارها وسوسه می‌کند، گفت: دنبال دنیا رفتن انسان را از آخرت باز می دارد و زمانی دنیا فایده دارد که انسان آن را برای آخرت بخواهد.
دنيا طلبي

حجت الاسلام محمد علی مظفری، استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: خواندن زیارت اربعین ثواب زیادی را برای انسان دارد.

 

وی افزود: دعا و غسل از دیگر آداب روز اربعین شمرده می شوند، ولی انسان ها تا می توانند باید معرفت خود را نسبت به اهل بیت(ع) بالا ببرند.

 

حجت الاسلام مظفری با بیان این که خواندن زیارت اربعین ویژه زائران کربلا نیست، خاطرنشان کرد: توفیق خواستن می‌تواند انسان را در بجا آوردن دعاهایش کمک کند، زیرا انسان باید برای دعا کردن اول از خدا توفیق کسب دعا بخواهد.

 

وی بیان داشت: انسان نیاید در کارهای خود به دعا کردن اکتفا کند زیرا کسی که دعا می‌کند، ولی در دعا کردن کاری را انجام نمی‌دهد همچون کسی است که خدا را مسخره کرده است.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که شیطان انسان را در کارها وسوسه می کند، اظهار داشت: دنبال دنیا رفتن انسان را از آخرت باز می دارد و زمانی دنیا فایده دارد که انسان دنیا را برای آخرت بخواهد.

 

وی یادآور شد: یکی از مشکلات مردم این است که با گناه کردن از خدا فاصله گرفته‌اند و هدف خودشان را که بندگی کردن خدا بوده را فراموش کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام مظفری با توجه به این که گناه سلب توفیق را به دنبال دارد، ابراز داشت: انسان ها باید ماه محرم و صفر را قدر بدانند و با گناه کردن ثواب های خودشان را از بین نبرند.

 

وی در پایان گفت: مردم زیارت اربعین را فراموش نکنند و هرجا که هستند آن را بخوانند و به آن عمل کنند./9707/303/ب2

ارسال نظرات