۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۶۹۰
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

اجازه ندهیم تکفیر مسلمین به دست هم امری عادی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان این‌که عزت ما مسلمانان در گرو وحدت و یکپارچگی و ذلت مان در گرو تفرقه افکنی و اختلاف است، گفت: نباید اجازه دهیم که محافل دینی ما محل تاخت و تاز شیاطین شده و تکفیر مسلمین به دست هم امری عادی شود.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ظهر امروز در همایش بررسی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) پیغام رسان وحدت امت اسلامی در برابر کافران و ستمگران عالم و رمز رهایی از چنگال کفر در عالم است.

 

وی تصریح کرد: سال های سال مفسران و محققان باید به زوایای گوناگون نهضت حسینی(ع) بیندیشند و در مورد آن قلم بزنند تا بتوانند بخشی از ابعاد مختلف این حادثه عظیم را به جهانیان تبیین کنند.
 
ماموستا محمدی، بررسی ابعاد شهادت امام حسین(ع) را راهی برای درک بهتر شرایط فعلی جهان اسلام دانست و ابراز کرد: ما باید به عنوان پیروان واقعی مکتب رسول خاتم(ص) و قیام عاشورایی حقایق را به درستی درک کرده و آن را به عموم مردم انتقال دهیم.
 
نباید اجازه داد شمرهای زمان، اسلام را به جهانیان دین قتل و غارت معرفی کنند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به تحرکات دشمنان اسلام در جهت خشن نشان دادن چهره اسلام ناب محمدی(ص) افزود: امروز دشمنان اسلام به نام معروف منکر انجام می دهند و به نام منکر با معروفات مقابله می کنند، فلسفه شهادت را در ترور و کشتارهای بیرحمانه مظلومان عالم تفسیر کرده و برای بقای ثروت خود خون بی گناهان را بر زمین می ریزند.
 
وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم به اسم اسلام شمرهای زمان شمشیر در دست گرفته و دین اسلام را به جهانیان، دین کشتار و قتل و غارت معرفی کنند.
 
ماموستا محمدی در پایان تصریح کرد: عزت ما مسلمانان در گرو وحدت و یکپارچگی ما و ذلت مان در گرو تفرقه افکنی و اختلاف است و ما نباید اجازه دهیم که محافل دینی مان به محل تاخت و تاز شیاطین تبدیل شده و تکفیر مسلمین به دست هم امری عادی تلقی شود.
 
وی ادامه داد: ما مسلمانان یک دین واحد داریم و بدون شک پذیرش احادیث رسیده از رسول خاتم(ص) سعادت دنیوی و اخروی امت اسلامی را در پی دارد.
 
امت های مسلمان باید احادیث پیامبر را بدون تفسیر بپذیرند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: احادیث رسول اکرم(ص) به هیچ فرقه یا گروهی تعلق ندارد و متعلق به همه امت اسلامی است و ما باید بدون تفسیر و دخالت دادن سلیقه شخصی احادیث رسیده از حضرت خاتم(ص) را بپذیریم.
 
ماموستا محمدی گفت: در روایات است که پیامبر اکرم(ص) وقتی به حسنین(ع) می رسیدند آن دو را در آغوش گرفته و به هردوی ایشان محبت داشتند و می فرمودند که این دو از سیدان و سروران اهل بهشت هستند و یا خدایا من این دو را دوست دارم، پس دوست بدار هر که را که ایشان را دوست می دارد و دشمن بدار هر که را که با ایشان دشمنی می کنند و یا می فرمودند که حسین از من است و من از حسین هستم.
 
وی احادیث وارده از رسول خاتم(ص) در مورد امام حسن و حسین(ع) را نشانه اوج الفت و محبت ایشان به این دو تن سید و سرور اهل بهشت دانست و افزود: بر ما مسلمانان تکلیف است که آنچه را که رسول اکرم(ص) دوست دارند با اخلاص تمام دوست داشته باشیم.
 
اهل سنت واقعه کربلا را شدیدترین جنایت و خیانت در تاریخ اسلام می دانند
ماموستا محمدی عقیده اهل سنت را متبرک به حب اهل بیت(ع) خواند و اذعان کرد: اهل سنت واقعه کربلا را شدیدترین جنایت و خیانت در تاریخ اسلام می دانند و بر عاملان آن همواره لعن و نفرین می فرستند، از نظر ما حادثه تلخ کربلا زخمی التیام ناپذیر در قلوب مسلمین است.
 
وی با اشاره به دیدگاه های مختلف عالمان جهان اسلام در زمینه ابعاد مختلف حادثه کربلا، گفت: از نظر ما کربلا پر از رمز و راز و فلسفه های پیچیده است و پیام های گوناگونی برای بشر در همه اعصار دارد.
 
در زمان معاویه شاخصه های کفر جای ایمان را گرفته بودند
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به بررسی دلایل و ثمرات قیام کربلای حسینی(ع) پرداخت و افزود: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، آن هم در برهه ای از زمان که منکر جای معروف و معروف جای منکر را گرفته بود و بدترین انسان ها بر امت اسلامی حکومت می کرد.
 
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) آزادمردی به جا مانده از نسل رسول اکرم(ص) و فرزند دلیر مرد میادین جهاد با باطل حضرت علی(ع) و فرزند نور دیده پیامبر حضرت فاطمه زهرا(س) بود، خاطرنشان کرد: در آن برهه حساس از تاریخ امام حسین(ع) بر اساس روح آزادگی که داشتند به پا خواسته و علیه باطل با علم کامل به شهادت شان قیام کردند.
 
ماموستا محمدی ادامه داد: در زمان معاویه شاخصه های کفر جای ایمان را گرفته بود و خرافات به عنوان اصول دین به مردم آموزش داده می شد و تنها راه برملا ساختن چهره کریه دولتمردان آن عصر قیام و شهادت امام حسین(ع) بود.
 
وی قیام امام حسین(ع) را راهی برای سنجیدن عیار کفر و ایمان دانست و افزود: فرزند پیامبر خدا(ص) قیام فرمودند تا خیانتکاران، ریاکاران، اهل نفاق و عهدشکنان چهره کریه خود را به نمایش گذاشته و حقیقت بر مردم ساده اندیش برملا شود.
 
گفتنی است، همایش بررسی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در آذربایجان غربی و با حضور علما و ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد./936/202/ب1
ارسال نظرات