۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۶۹۴
حجت الاسلام سالک با تاکید بر لزوم پرهیز از برخورد شعاری با نامه رهبر انقلاب:

تعمیق در معارف دین مقدمه تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرهیز دستگاه های دیپلماسی و فرهنگی با نامه مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، تعمیق در معارف دین را مقدمه تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام ذکر کرد.
سالک حجت الاسلام سالک حجت الاسلام سالک حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی، اظهار کرد: نامه های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب برای جوانان کشورهای اروپایی نقش اساسی در راستای اهمیت معرفی اسلام ناب محمد به جهان خواهد داشت.


وی با بیان این که این نامه میدان گسترش اسلام را توسط جوانان علاقه مند به حرکت آزادی و استقلال و مفاهیم دینی آماده می کند، بیان کرد: این نامه اطلاع رسانی مستندی در ارتباط با حادثه پاریس است به جوانان غربی که بیش از 60 سال است همین تروریسم دولتی در ارتباط با مردم فلسطین عمل می کنند و فرانسه نمونه کوچکی از 60 سال جنایات صهیونیست را توسط دست پرورده های خود مشاهده کرد.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این نامه به رشد و آگاهی جوانان اروپایی و آمریکایی نسبت به موضوعات پیرامونی در سطح جهانی و جنایاتی که برخی قدرت ها در جهان انجام می دهند کمک خواهد کرد.


وی با بیان این که آشنایی این جوانان با فضای تروریسمی نقش مهمی در تنظیم یک حرکت موثر در دفاع از اسلام بدور از حرکت های داعش خواهد داشت، تصریح کرد: امروز جوانان سرخورده از فساد اروپا بدنبال یک تکیه گاه محکمی هستند و آن تکیه گاه فقط در اسلام ناب وجود دارد؛ از این رو رهبر معظم انقلاب در بهترین زمان این نامه را به جوانان کشورهای غربی نوشتند.

 

حجت الاسلام سالک با اشاره به بخشی از نامه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به جوانان غربی مبنی بر پی ریزی بنیان های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام، اظهار کرد: تعمیق در معارف دین مقدمه فهم این تعامل است و همچنین ایجاد یک ارتباط قوی با مراکز علوم حوزوی می تواند در شکل گیری این بنیان ها نقش بسزایی داشته باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بررسی و تبیین عملکرد سران سلطه بویژه آمریکا برای جوانان کشورهای غربی، بیان کرد: اگر ما ارزیابی آمریکا و رژیم غاصب اسراییل را در مورد مسائل مختلف از قبیل حقوق بشر برای جوانان غربی به درستی تبیین کنیم، آنها به تناقض گویی های این سردمداران پی خواهند برد.


نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سفارتخانه ها و رایزن های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نامه مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت های تبلیغی خود قرار دهند، تصریح کرد: همچنین دستگاه های رسانه ای از قبیل صدا و سیما نیز این موضوع را در صدر فعالیت های خود قرار دهند و با این نامه به صورت شعاری برخورد نکنند./858/ت302/ج

ارسال نظرات