۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۵۷۰۱
نماینده طلاب و فضلای استان ایلام:

تجمع باعظمت اربعین نویدبخش نابودی داعش است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی ‏ایلامی خیال‌های داعش را خام و دست نیافتنی خواند و گفت: با راهنمایی ‏های رهبر معظم انقلاب و وجود حزب الله لبنان و شیعیان عراق و حضور حضرت آیت‎الله سیستانی و مراجع دیگر نجف در کنار هم، جریان داعش به زودی به زباله دان تاریخ انداخته می‌شود.
راهپيمايي زائران حسيني در آستانه اربعين حسيني

حجت الاسلام رحیم محمدی ‏ایلامی، نماینده طلاب و فضلای استان ایلام در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تفکر داعش یک تفکر غیر اسلامی و حتی غیر انسانی است، گفت: افراد شاید برای مدت محدود فریب این فرقه را بخورند و وارد سیستم این گروه تروریستی شوند، ولی وقتی که با چهره اصلی این گروه مواجه می‏شوند که این‏ها از کوچکترین عاطفه انسانی برخوردار نیستند و دین اسلام که دین رحمت و مغفرت است، این چنین غیر منطقی و وحشیانه به نمایش می‏گذارند.

 

وی ادامه داد: در پشت پرده این گروه تکفیری کشور آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل قرار دارند؛ بنابراین با از بین بردن اسرائیل این گروهای تکفیری از بین خواهند رفت و شاید به آنجا هم نرسد چون با راهنمایی های رهبر معظم انقلاب و وجود حزب الله لبنان و خود شیعیان عراق و حضور حضرت آیتالله سیستانی و مراجع دیگر نجف در کنار هم جریان داعش را به زودی در زباله دان تاریخ می اندازند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان ایلام در مجمع نمایندگان حوزه علمیه به تشریح علت حضور پر شور مردم در چند سال اخیر در اربعین پرداخت و تصریح کرد: در گذشته عراق دچار استبداد شدید بود و مردم اظهار ارادت به اهل بیت(ع) را نداشتند ولی این فضا باز شد و مردم می‏توانند به صورت آزادانه آن حس خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابراز کنند.

 

حجت الاسلام محمدی ‏ایلامی اضافه کرد: در اثر برخوردهای خشن و غیر منطقی عربستان، وهابیت و داعش که زاییده این تفکر است، باعث شد که مردم بیشتر به مظلومیت اباعبدالله(ع) و اهل بیت(ع) پی ببرند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر حقانیت ‏موضع‏گیری‏هایی که شیعیان اهل بیت(ع) داشتند، که نمادش نظام مقدس جمهوری اسلامی و شخص مقام معظم رهبری است و روشنگری های نظام مقدس جمهوری اسلامی که یک نظام ولایی شیعی است و جریان حزب الله همه اینها می‏توانند به هم بپوندند و یک روشنگری را در سطح جامعه جهانی ایجاد کرده که مردم به سمت و سوی این قیام حسینی و نهضت عاشورا و روشنگری های حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) بکشانند.

  

حجت الاسلام محمدی ‏ایلامی در پایان عوامل حضور پر شور مردم در چند سال اخیر در اربعین را منحصر در یک علت ندانست و خاطرنشان کرد: علت اصلی عشقی است که مردم به اهل‏بیت(ع) و در رأس آنها به امام حسین(ع) دارند؛ بنابراین جریان های ظالمانه ای که بر علیه اهل بیت(ع) صورت گرفت باعث تشدید این حرکت می‏شود./875/ت302/ف

ارسال نظرات