۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۳۰۵۷۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

انجام دین با همه زوایای آن تدین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بی آزار با بیان این که تدین یعنی تمام دین را با تمام زوایای آن انجام داد، گفت: برخی می‌گویند جلوی مفاسد اقتصادی و دزدی را بگیرید و لازم نیست به حجاب خانم‌ها کار داشت مگر می‌شود یک گوشه دین را گرفت و گوشه دیگر را رها کرد؟ این کار مصداق تبعیض است.
حجت الاسلام احسان بي آزار تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با اشاره به عواملی که سبب یاری نکردن امام معصوم می‌شود، گفت: تزویر، رانت و رشوه و تبعیض طبقاتی، تحجر و فحشا و فساد و عادی سازی روابط بین محرم و نامحرم از جمله عواملی بود که امام حسین(ع) در برابر مسلمان نماهای زمان خود قیام کرد و مردم نیز به یاری ایشان نشتافتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه نهادینه شدن فساد در جامعه‌ و جدی نگرفتن آن از سوی مردم را مسأله‌ای خطرناک توصیف کرد و ادامه داد: بسیار زشت است که در جامعه‌ای فساد و مال حرام خوری در حال ترویج شدن باشد و علما و اندیشمندان به میدان نیایند، تضاد طبقاتی زمانی به وجود می‌آید که عده‌ای مال زیاد داشته باشند و عده‌ای در فقر زندگی کنند که اکنون نیز این اتفاق افتاده البته در زمان ائمه و امام علی(ع) نیز وجود داشت همان طور که یکی از حکام امام علی(ع) در فارس اختلاس کرد.

 

کارشناس مسائل دینی و فرهنگی اظهار کرد: برخی در برابر فساد آنقدر سکوت می‌کنند که زمانی که همایش برای مبارزه با فساد گذاشته می‌شود حضرت آقا معترض شده و می‌گویند این بساط را جمع کرده و کاری کنید که راه و مسیر فساد بسته شود نه اینکه همایش برگزار کنید.

 

وی با اشاره به تأسیس مؤسسات مالی اعتباری با نام اسامی متبرکه و ائمه تصریح کرد: در حضور مسؤولان فریاد زدیم که کار اقتصادی بسیار خوب است اما اسامی اهل بیت و نام‌های مقدس را روی این بانک‌ها و مؤسسه اعتباری نگذارید، برخی از مؤسسات مالی اسم ائمه و نام‌های نورانی و درخشان دارند اما نگاه آنها ضربه زدن به مردم است و تمام زندگی مردم را برای وام‌های سنگین حراج می‌کنند و یا توان بازگرداندن مال مردم را ندارد که این مسئله تأثیر بسیار بدی داشته و اینها از مشکلات امروز جامعه است.

 

حجت الاسلام بی آزار تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: هرجا در دنیا قرار باشد تصمیمی گرفته شود نمی‌توانند ایران را نادیده بگیرند و تمام کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود نام ایران را بر زبان خود جاری می‌کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: زمانی که مردم کشوری مسلمان باشند اما حکومت اسلامی نداشته باشد یا حکومت اسلامی داشته باشد اما ولایت فقیه نداشته باشند دچار مشکل می‌شوند همان طور که اکنون مسائل و مشکلات را در کشورهای اسلامی شاهد هستیم.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: دنیا فهمید چون ما برجام ولایت لب نهادیم نمی توانند ما را در بیابان جهل و گرفتاری و ضربه زدن و خلع سلاح و نفوذ قرار دهند و بعد از قضیه برجام نیز از موشک‌های زیرزمینی خود رونمایی کردیم که دشمن زمانی که در آن برهه موشک‌ها را دید گفت این موشک‌ها نشان می‌دهد هنوز مردم ایران بر اعتقادات خود ایستادند.

 

وی با بیان این که باید در مقابل دشمن با قدرت و اقتدار ایستاد تا هیچ کسی نتواند قدرت ما را منکر شود، گفت: پیامبر فرمودند من از بابت فقر نگرانی برای امتم ندارم و تمام نگرانی من از بی برنامه بودن و سوءتدبیر است اگر ما از درون جلوی این مفاسد و ظلم‌ها را نگیریم لطمه می‌خوریم و اهمیت حفظ دستاوردهای نظام همینجا مشخص می‌شود.

 

حجت الاسلام بی آزار با اشاره به وام 25 ملیونی خیرد خودرو اظهار کرد: برای حمایت از صنعت و اقتصاد بسته‌ای ارائه می‌کنند که در آن سؤال زیاد به وجود بیاید در حالی که باید برای ازدواج آسان جوانان کار انجام دهیم اما وام سنگین با آن شرایط که سوال‌های زیادی در کنار آن به وجود می‌آید را برای خرید خودرو به مردم می‌دهند و در حالی که حضرت آقا فرمودند اقتصاد مقاومتی اما هنوز مطالبه ایشان در این رابطه به جایی نرسیده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بالاترین تاریکی و مواخذه برای اهل علم زمانی است که مفاسد اقتصادی را دیده و از کنار آن به راحتی عبور کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی پیرامون معنی تبعیض در روایت گفت: برخی در سلوک دینی خود نؤمن ببعض و نکفر ببعض هستند که بسیار خطرناک و راه نفوذ و ضربه به امت اسلامی است، اینکه انسان یک گوشه از دین را داشته باشد و گوشه دیگر را رها کند سبب می‌شود که قیامت را رها کرده و به دنیا توجه داشته باشد در حالی که برای جدا شدن از ابتلای دینی باید تمام دین را با تمام زوایای آن عمل کرد.

 

وی بیان کرد: طرح نخستین راه بی تفاوتی نسبت به سنت و شریعت پیامبر در سقیفه بسته شد و در زمان معاویه به آن عمل شد به این صورت که گفته می‌شود باید در دین راحت گرفت، برخی می‌گویند جلوی مفاسد اقتصادی ودزدی را بگیرید و لازم نیست به حجاب خانم‌ها کار داشت مگر می‌شود یک گوشه دین را گرفت و گوشه دیگر را رها کرد؟ این همان تبعیض است.

 

حجت الاسلام بی آزار با بیان این که حرام و حلال الهی تا روز قیامت حرام و حلال است، تصریح کرد: مگر می‌شود اشارات به عذاب الهی در قرآن را کتمان کرد؟ تدین یعنی تمام دین را با تمام زوایای آن انجام داد./867/202/ب1

ارسال نظرات