۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۳۰۵۷۳۸
استاد حوزه و دانشگاه:

ایران حضوری تأثیرگذار در جبهه مقاومت اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر جایی مقاومتی در مقابل استکبار جهانی باشد، نظام اسلامی ایران موظف به حمایت است.
مقاومت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام خیری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر امروز در چهارمین همایش حضرت زینب(س) که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آرمان‌های نظام اسلامی ایران حمایت از مظلومان و جبهه مقاومت اسلامی است.

 


وی خاطرنشان کرد: هر جایی مقاومتی در مقابل استکبار جهانی باشد، دولت اسلامی موظف به حمایت است، چنانکه موشک های ایرانی در پیروزی حزب الله لبنان نیز نقش مهمی داشتند. این موشک ها را به یمن نیز می فرستیم و از مقاومت حمایت می کنیم چرا که حمایت از مظلومان جهان را یکی از وظایف خود می دانیم.

 


حجت الاسلام خیری با بیان این‌که امروز ایران حضور تأثیرگذار در جبهه مقابله با تروریسم‌های مورد حمایت غرب در عراق و سوریه دارد، افزود: اگر مقاومت اسلامی و حمایت نظام از رزمندگان جبهه نبرد با داعش نبود، چه بسا امروز در مرزهای داخلی جنگ با تروریسم را پیگیری می کردیم.

 


مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش به شرح و تفسیر آیات 20 تا 22 سوره مجادله پرداخت و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه تمامی کشورهای عربی را که طرف جنگ بودند شکست داد، ولی همین رژیم در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان شکست خورد.

 


وی با بیان این‌که در این جنگ، حزب الله لبنان درسی فراموش نشدنی به بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت داد، گفت: جبهه مقاومت اس
لامی با الهام از مکتب حضرت زینب کبری(س) با ایستادگی توانسته یزیدیان زمان را رسوا کند و امروز شاهدیم آتش جنگی را که برافروخته بودند؛ دامن خودشان را نیز گرفته است.

 


همچنین سکینه محمد علیزاده، رییس دانشکده پرستاری و مامایی در سخنانی با اشاره به برگزاری چهارمین سال متوالی همایش حضرت زینب(س) در تبریز اظهار داشت: امام حسین(ع) قیام کرد تا اقامه حق و عدل کند. ما نیز وقتی اسم خود را شیعه آن حضرت می گذاریم باید در راستای احقاق حق و عدل تلاش کرده و تحت تسلط ظلم نرویم.

 


حسن محمد حسن زاده، مسؤول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی و دبیر همایش نیز در سخنانی گفت: 61 اثر به دبیرخانه چهارمین دوره از همایش ارسال شده است که از این تعداد اثر، 37 مقاله، 10 دلنوشته، هشت شعر و شش عکس بوده و سه مقاله در قالب ارائه و هفت مقاله برتر در قالب پوستر انتخاب شده است.

 


وی با انتقاد از عدم حمایت کافی مسؤولان از برگزاری این همایش‌های فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید داشتند که برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط از دانشگاه ها باید جمع شده و بیشتر، مباحث دینی و فلسفه قیام عاشورا تبیین شود./935/202/ب1

ارسال نظرات