۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۷۴۸

دومین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی امروز در سازمان دارالقرآن برگزار شد.
305748 305748 305748 305748 305748

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی امروز دوشنبه 9 آذر با حضور اعضای این ستاد در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه یوسف افراش دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: سال گذشته به همت نهادها و سازمان‌های عضو کمیته قرآن ستاد دهه فحر برنامه‌های مختلفی برگزار شد که به علت برخی ناهماهنگی‌ها سطح بالایی نداشت.

 

وی افزود: با توجه به اینکه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی از مهم ترین برنامه‌های قرآن ستاد دهه فجر است امیدواریم در سال جاری این برنامه با حضور فعال و مشارکت جدی همه دستگاه‌ها برگزار شود.

 

همچنین در ادامه این جلسه نماینده سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان عنوان کرد: ضروردت دارد فعالیت‌های قرآنی در ایام الله‌دهه فجر مفهومی شود تا اثربخشی بهتر و بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

 

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات در سال 93 معاونت قرآن و عترت ارشاد دو طرح کلان جشنواره‌های آیات و هفته‌های قرآنی را برنامه‌ریزی کرد که ما توانستیم جشنواره آیات را در در 8 استان و هفته‌های قرآنی را در 8 استان دیگر اجرایی کنیم.

 

نماینده سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، اظهار داشت: خوب است در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پوستر و بروشور مشترک برای کمیته قرآن طراحی و چاپ شود تا فعالیت‌ها به صورت جزیره‌ای نباشد.

 

نماینده وزارت آموزش و پرورش، نیز در این جلسه عنوان کرد: یکی از راهکارهای توسعه فرهنگ قرآنی و جذب اشخاص به سمت و سوی فعالیت‌های قرآنی در جامعه برگزاری همایش‌های قرآنی در دهه فجر است.

 

در ادامه نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات بیان داشت: در کمیته قرآن دهه فجر برنامه و طرح قابل اجرا در سطح بین‌الملل ارائه نشده است بنابراین باید طرح و بسته راهبردی و قابل اجرا برای فضای قرآنی دهه فجر ارائه شود.

 

همچنین در ادامه افراش با اشاره به لزوم تمرکز فعالیت‌های قرآنی در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: سازمان‌ها و نهادها بخشی از برنامه‌های خود را در ایام‌الله دهه فجر برگزار کنند تا فرهنگ قرآنی گسترش بیشتری داشته باشد.

 

وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات با عضویت در کمیته تلاش دارد فعالیت‌های قرآنی را در سطح بین‌الملل گسترش دهد بنابراین در سال جاری هر کدام از نهادها یا سازمان‌ها اگر طرح و برنامه‌ای قابل اجرا در سایر کشورها دارند ارائه دهند.

 

دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه اجرای یک طرح ملی نیازمند مشارکت مادی و معنوی نهادهای مختلف است، عنوان کرد: در دهه فجر، سال جاری اعتباری حدود 50 میلیون تومان درنظر گرفته‌ شده است اگر چه این بودجه کم نیست اما برای اجرایی شدن یک طرح ملی فاخر حداقل 250 میلیون تومان هزینه لازم است.

 

همچنین در این نشست نماینده رادیو قرآن با اشاره به فعالیت‌های شبکه رادیویی در ایام‌الله دهه فجر، گفت: ما آمادگی لازم برای انعکاس فعالیت‌های هرکدام از نهادها در ایام‌الله دهه فجر را داریم بنابراین اگر برنامه ملی و قابل توجهی در زمینه قرآن برگزار شود در راستای انعکاس و پوشش رسانه‌ای آن هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

 

در ادامه نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در خصوص ضرورت تطبیق فعالیت‌های قرآنی با منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: ما در مجموعه سپاه محافل انس با قرآن و طرح‌های مختلفی اجرا کردیم، شایسته است که بسته‌های آموزشی نهادها و سازمان‌ها تفکر ولایی نسبت به قرآن و عترت را در مردم نهادینه کند.

 

همچنین در نشست نماینده مرکز امور قرآنی اوقاف، در خصوص اهمیت کیفیت اجرای برنامه‌ها، گفت: در راستای جذب استقبال مردم باید برنامه‌ها با کیفیت بالاتری اجرا شود بنابراین باید در دهه فجر انقلاب اسلامی شور قرآنی در مردم ایجاد و فعالیت‌های قرآنی را متناسب با این ایام برنامه‌ریزی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما نیاز به انس با قرآن دارند بنابراین باید از طریق برنامه‌های مختلف نظیر مسابقات، محافل قرآنی جوانان را به انس دائمی با قرآن تشویق کرد که در این راستا صدا و سیما به عنوان اثرگذارترین رسانه نقش بسیار مهمی می‌تواند داشته باشد.

 

 در پایان این نشست یوسف افراش دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به ارائه پیشنهادات برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر، گفت: طبق صحبت‌های جلسه پیش قرار شد هر کدام از سازمان‌ها پیشنهادات خود را برای ارائه طرح ملی و قرآنی در دهه فجر ارائه دهند که سازمان دارالقرآن 3 طرح را پیشنهاد کرده است.

 

وی افزود: گردهمایی بزرگ حافظان قرآن کریم یکی از پیشنهادهای سازمان دارالقرآن برای ایام‌الله دهه فجر است که در این گردهمایی نزدیک به 10 هزار حافظ از یک تا 30 جزء قرآن، در سالن 10 هزار نفری استادیوم آزادی حضور خواهند یافت و به‌ شکل هماهنگ سوره مبارکه فجر را تلاوت خواهند کرد.

 

دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، در این همایش می‌توان در عرصه حفظ قرآن کریم از قاریان و حافظان برتر و برگزیده 3 دهه اخیر، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

 

افراش اظهار داشت: مسابقه بزرگ اینترنتی با موضوع قرآن و عترت در ایام‌الله دهه فجر می‌تواند تاثیر خوبی در فضای قرآنی جامعه ایجاد کند، در این زمینه می‌توان کتابی را از طریق رسانه‌ها و مؤسسات قرآنی تبلیغ کرد و در مراسم اختتامیه به 114 نفر از برگزیدگان مسابقه هدایایی اهدا کرد.

 

وی با اشاره به طرح قرآنی دیگری بیان داشت: از دیگر پیشنهادات سازمان دارالقرآن برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی فجر به‌ شکل غیرحضوری با وجود 10 رشته نظیر تواشیح، سرود، ابتهال، خطاطی، نقاشی، عکس، سایت، نرم‌افزار، فیلم کوتاه و کتاب است که در پایان نیز به برگزیدگان هر رشته جوایزی هدیه شود./807/202/ب1

ارسال نظرات