۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۳۰۵۷۵۴
آیت الله نمازی:

رابطه با آمریکا آغاز مشکلات است

خبرگزاری رسا ‌ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هرچه امام خمینی(ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب گفتند همه مشکلات ما از آمریکا و استکبار است برخی متوجه نمی شوند و مدعی می شوند مرگ بر آمریکا نگویید چون اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم همه مشکلات برطرف می شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه در کاشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دویست و دومین جلسه تفسیر قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در ادامه تفسیر و ترجمه آیه  29 سوره آل عمران سوره مبارکه آل عمران، گفت: این آیه در ادامه آیه قبل است که خداوند می فرماید، اهل ایمان پیرو کفار نباشند و کفار را به عنوان ولی امر خود انتخاب نکنند چرا که مسلمانان خودشان ولی دارند و در این زمینه کمبودی ندارند که قصد داشته باشند از بیگانگان تبعیت کنند.

 

وی افزود: این افراد نه تنها در صدر اسلام بوده اند امروز در عصر حاضر نیز هستند و سلاطین ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته به غرب بودند به جای استفاده از علم و صنعت و تکنولوژی غرب، می خواستند عقب ماندگی خود را با گشودن دروازه های تمدن غرب جبران و زمینه بی‌حجابی را در کشور فراهم کنند.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: خداوند در این آیه می فرماید، اهل ایمان هرآنچه را که مورد نیاز شان است در اسلام وجود دارد و نیازی به تبعیت از بیگانگان ندارند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز نیز افرادی که گرایش به استکبار دارند بر این باورند اگر با آمریکا رابطه برقرارکنیم و با آنها کنار بیاییم مشکلات برطرف خواهد شد، گفت: تجربه نشان داده است آمریکا حتی دوستان خودش قذافی، صدام و شاه و دیگران را بعد از مدتی نابود کرده است.

 

به گفته وی امروز نیز عربستان کیسه دلارهای خود را از یک طرف برای هزینه در مصر و اسرائیل غاصب باز کرده است و از سوی دیگر با پول ملت های مسلمان در حال نابودی ملت های اسلامی از جمله مسلمانان یمن است.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این که تفکر و سیاست آمریکا و استکبار این است که مستقیما وارد جنگ با مسلمانان نشوند، گفت: آمریکا و استکبار برای جنگ با مسلمانان از مسلمانان علیه مسلمانان استفاده می‌کند.

 

وی افزود: هرچه امام خمینی(ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب گفتند همه مشکلات ما از آمریکا و استکبار است برخی متوجه نمی شوند و مدعی می شوند مرگ بر آمریکا نگویید چون اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم همه مشکلات برطرف می شود در حالی که رابطه با آمریکا ابتدای مشکلات خواهد بود.

 

به گفته وی برخی که خواستار رابطه با آمریکا هستند جرأت دارند و آن را با نوشتن مقاله و تحلیل و تفسیر بیان می کنند اما برخی تقیّه می کنند و بیان نمی‌کنند از این رو این آیه شریفه نیز به همین موضوع اشاره می کند و خداوند به پیامبر می فرماید به آنها بگو آنچه در رابطه با ارتباط با کفار در صدر اسلام و امروز با استکبار در دل و سر دارید چه پنهان کنید و چه آشکار کنید ما خبر داریم.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به ترجمه و تفسیر آیات 30، 31 و 32 سوره مبارکه آل عمران گفت: این آیه شریفه به یک مطلب کلامی و یک مطلب اعتقادی اشاره دارد که در قیامت زمانی که انسان ها برای حساب و کتاب احضار می شوند تمامی اعمال انسان برایش مجسم می شود.

 

وی با اشاره به این که در قیامت همه اعمال انسان ها روی تابلو مجسم است، گفت: در علم کلام همه اعمال انسان ها به شکل جسم درآمده و نشان داده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: برخی از مفسرین می گویند عمل تجسمی از عمل نیست در حالی که آیات قرآن با صراحت می گوید اعمال انسان ها در قیامت مجسم می شود و چنانچه انسان در دنیا حتی اندکی کار خیر انجام داده باشد آن را در قیامت به صورت مجسم می بیند اما برخی می گویند منظور جزای عمل است در حالی که این نظریه بر خلاف آیه است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که این آیه می گوید، روزی خواهد آمد که هر انسانی کارخیری انجام داده است آن را حاضر می بیند نه اینکه جزای کار خیر خود ببیند، افزود: در قیامت اعمال نیک و گناهان هر دو تجسم پیدا می کند و چنانچه انسانی عمل سوء انجام داده باشد و گناه کرده باشد، آرزو می کند ای کاش بین کارمن و عمل من با من مسافت های طولانی فاصله بود تا آن را نمی دیدم.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به این که عذاب الهی نتیجه اعمال انسان ها است، گفت: خداوند در این آیه نسبت به اعمال و عاقبت گناهان به انسان ها هشدار داده است تا از خدا بترسند در حالی که خدا با همه بندگانش مهربان است و آنها را عذاب نمی کند بلکه عذاب انسان ها نتیجه عکس العمل بندگان خدا است.

 

وی یاد آورشد: آیه30 سوره آل عمران از آیاتی است که دلالت بر تجسم اعمال انسان ها در قیامت دارد.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره ترجمه و تفسیر آیه 31 سوره مبارکه آل عمران گفت: خداوند در این آیه نیز خطاب به پیامبراکرم(ص) می فرماید ، به اهل کتاب بگو اگر راست می گویید خدا را دوست دارید از رسول خدا تبعیت‌کنید و اگر از خدا و رسول خدا و رهبری تبعیت کنید خداوند نیز شما موحدان و اهل ایمان را دوست دارد و گناهان شما را می بخشد.

 

وی افزود: خداوند غفار و ستار است و بندگانش را دوست دارد، اشتباهات بندگانش را می بخشد و خوبی ها و نیکی های بندگانش را آشکار می‌کند اما گناهان آنها را پنهان می کند مگر این که بندگانش اسرار برگناه داشته باشند.

 

اگر کسی خدا و رسول خدا را اطاعت نکرد، خدا و ربوبیت خدا را انکار کرده است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداوند در آیه 32 سوره مبارکه آل عمران نیز به پیامبراکرم(ص) می فرماید به آنها بگو از خدا و رسول خدا تبعیت کنید به سود آنها است اما اگر از خدا و رسول خدا تبعیت نکنند کافر هستند و خداوند کافران را دوست ندارد.

 

به گفته وی اگر کسی خدا و رسول خدا را اطاعت نکرد، خدا و ربوبیت خدا را انکار کرده است.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: محبت به خدا و رسول خدا یک حقیقتی است که جای آن در قلب انسان ها است، بنابراین انسان اگر عاشق می شود باید عاشق خدا شود که همه زیبایی ها را در خود دارد چرا که زیبایی انسان تاریخ مصرف دارد و بعد از مدتی تمام می شود.

 

وی با تأکید بر این که اگر کسی خدا را دوست داشته باشد گناه نمی کند گفت: محبت به خدا با نا فرمانی خدا جمع نمی شود چرا که اگرکسی فرزندش را دوست دارد کاری انجام نمی دهد که فرزندش ناراحت شود، بنابر این اگر کسی مدعی موحد بودن است نباید مرتکب خلاف و گناه شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان و در ذیل همین آیات از امام صادق(ع) نقل می‌کند، کسی که گناه می کند خدا را دوست ندارد، بنابراین امام صادق(ع) دو جمله شعر را انشا می کند و می گوید، خدا را نافرمانی می‌کنید در حالی که ابراز محبت به خدا می کنید و خدا را نافرمانی می کنید در حالی که می گویید دوست اش دارید.

 

آیت الله نمازی افزود: امام صادق(ع) می فرماید، به جان خودم این کارشگفتی است که کسی را دوست داشته باشید اما از او نافرمانی کنید و گناه کنید چرا که اگر به خدا محبت داشته باشید او را نافرمانی نمی کنید./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات