۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۷۶۲
حجت الاسلام فرحزاد:

نماز کارخانه تطهیر و دستاویز نجات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحزاد با بیان این‌که نماز بازدارنده گناهان و دعوت به خوبی ها و نیکی ها است، گفت: پنج وعده نماز گناهان را از بین می برد و انسان را رستگار می کند، چون نماز کارخانه تطهیر، شست‌وشو و دستاویز نجات است.
حجت الاسلام حبيب فرحزاد حجت الاسلام حبيب فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد استاد اخلاق حوزه علمیه قم، دو شنبه شب در مراسم عزاداری هیأت شهدای درب یلان کاشان با اشاره به این که ذکر صلوات ارتباط با کسانی است که در قرب اعلای خدا هستند، گفت: مقرب ترین و نزدیک ترین بندگان خدا پیامبر و آل او هستند و کسی که بر آنها صلوات و درود می فرستد با آنها  ارتباط برقرار می کند.  

 

وی، از صلوات به عنوان وسیله و ارتباط با افرادی که در قرب اعلای خدا هستند دانست و با بیان این که خداوند سه امتیاز مهم برای حضرت موسی قرار داده است، گفت: صلوات به حبیب نور و رحمت و هدایت است که هریک از این امتیازات برای نجات انسان کافی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که تعبیرهای زیادی در روایات برای ذکر صلوات بیان شده است و ذکر صلوات ما را به رحمت الهی وصل می کند گفت: خداوند به حضرت موسی وحی کرد اگر می خواهی من از کلام به زبانت به تو نزدیک تر و از چشم به تو نزدیک تر و از روح به بدن و از اندیشه و فکر به قلب ات به تو نزدیک تر باشم زیاد بر حبیب من محمد مصطفی ذکر صلوات بفرست.

 

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه با بیان این که محکم ترین، بالاترین و قوی ترین دستاویز و وسیله نجات چیست گفت: پیامبراکرم(ص) می فرماید، محکم ترین، بالاترین و قوی ترین دستاویز و وسیله نجات این است که محبت و دشمنی تو برای خدا باشد و برای خدا با خوب ها دوستی کنید و برای خدا از بدها جدا شوید و برای خدا به دیگران عطا کنید و برای خدا از دیگران نهی کنید.  

 

وی نماز را دستاویز همه خوبی ها دانست و یاد آور شد: نماز بازدارنده گناهان و دعوت به خوبی ها و نیکی ها است، پنج وعده نماز گناهان را از بین می برد، انسان را رستگار می کند چون نماز کارخانه تطهیر و شست‌وشو و دستاویز نجات است.  

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم، روزه را علامت تثبیت اخلاص و وسیله ای برای سازندگی انسان دانست و افزود: برخی بر این باور هستند که روزه از نماز مهمتر است چون نماز اگر خوانده نشود کفاره ندارد در حالی که روزه خواری عمدی شصت روز کفاره دارد.   

 

حجت الاسلام فرحزاد همچنین حج را شستشوی کامل انسان ها دانست و با تأکید بر این که سازندگی در همه جای اعمال حج وجود دارد و دستاویز نجات است گفت: روایت است کسی که اعمال حج را درست انجام دهد مانند کودکی که تازه از مادر متولد شده بی گناه است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، محکم ترین، قوی ترین و ریشه دارترین دستاویز را ایمان دانست و یاد آور شد: اگر ارتباط با خدا و چهارده معصوم برقرار کردیم و به آنها عشق ورزیدیم این ریشه تمام خوبی ها است./1307/202/ب1

ارسال نظرات