۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۷۷۴
امام جمعه شهرستان حمیدیه:

روح و روان شیعه با امام حسین درهم آمیخته شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان حمیدیه با بیان این که امام حسین(ع) در وجدان و باطن انسان نهفته و شیعه روح و روانش با حضرت در هم آمیخته شده است، گفت: انسان باید فلسفه و رسالت وجود خود در دنیا را بداند که این تفکر از فرهنگ عاشورا برگرفته شده است.
حجت الاسلام قاسم هاشمي ، امام جمعه شهرستان حميديه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شهرستان حمیدیه، با حضور در برنامه «مصباح الهدی» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به سخنی مبنی براین که «خط الموت علی ولد آدم مخط القلاده علی جید الفتاه» ابراز داشت: یعنی قلاده مرگ بر گردن آدمی همانند گردنبندی است که بر گردن دختران گذاشته می شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) که فرموده اند حقیقت مرگ نهفته است و آنگونه که انسان به دنیا آمده باید از دنیا برود، افزود: مفهوم این سخن در قرآن کریم با عبارت «انک میت و هم میتون» ذکر شده و انسان باید مدت زمانی را به عنوان عمر گذرانده و از آن برای اصلاح آخرت استفاده کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در سخن امام حسین(ع) افزون بر این که مرگ حتمی که خداوند همه مخلوقات را با آن رو به رو می کند، ذکر شده است، ادامه داد: زندگی باتوجه به زیبایی و آفریده های دنیوی که در آن نوعی وابستگی به دنیا ایجاد می کند، مرگ نیز همچون گردنبند بر گردن دختران سبب زینت بخشی آنها می شود.

 

حجت الاسلام هاشمی با تأکید براین که نباید از مرگ هراس داشت و در فرهنگ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) مرگ سفر و انتقال انسان از جهانی به جهان دیگر است، خاطرنشان کرد: پس نیکو است که انسان از این فرصت اندک عمر با توجه به حدیث «الدنیا مزرعه الآخره»  کمال استفاده را ببرد.

 

امام جمعه شهرستان حمیدیه با تأکید براین که اگر انسان بتواند در دنیا کارهای نیک انجام دهد در آخرت پاداش آنها را به دست آورده و نتایج را می بیند، گفت: انسان باید فلسفه و رسالت وجود خود در دنیا را بداند که این تفکر از فرهنگ عاشورا برگرفته شده است.

 

وی با اشاره به این که انسان برای دین، هدف و اعتقاد خود جان را در این مسیر باید فدا کند و ایثار و دلاوری های امام حسین(ع) و اصحاب حضرت را یادآور شود، بیان داشت: با فرا رسیدن محرم حقیقت مرگ و انتقال انسان از دنیا و نیز فداکاری در راه اعتقادات به این نکته پی می بریم که هر روز عاشورا و هر زمینی کربلا است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که امام حسین(ع) در وجدان و باطن انسان نهفته و شیعه روح و روان او با امام حسین(ع) در هم آمیخته شده است، ادامه داد: قیام امام حسین(ع) ماندنی و ابدی است./9453/203/ب1

ارسال نظرات