۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۵۷۷۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها با شعار عملی نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، گفت: متأسفانه برخی ها در کشورمان تنها شعار اجرای این فریضه دینی را می دهند و در عمل سست هستند.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تأکید بر نهادینه کردن صحیح و اصولی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: وحدت و همدلی مهم ترین عامل در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر، در بین افراد جامعه است که باید با تحقق بخشیدن این امر مهم دینی در واقع شعار امسال را عملی ساختیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حرکت عظیم امام حسین‌(ع) در عاشورا، ریشه همین فریضه الهی است که فرمود: حرکت کردم تا امر به معروف و نهی از منکر را دنبال و احیا کنم، خاطرنشان کرد: پیشوایان معصوم‌(ع) افزون بر تحلیل علمی و تبیین جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در رفتار و سیره عملی خود نیز اهتمام زیادی به این فریضه داشتند.

 

وی افزود: تفرقه، نفاق و دور کردن نیروهای مؤمن و مردمی از هم مهم ترین کار دشمن در دورکردن افراد جامعه از این فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است که باید مراقب این اعمال دشمن باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مقدس است که امت اسلامی برای رسیدن به سعادت باید به‌عنوان یک تکلیف شرعی و دینی به آن عمل کنند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز رشد بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: متأسفانه برخی ها در کشورمان تنها شعار اجرای این فریضه دینی را می دهند و در عمل سست هستند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که نقش مردم و تشکل‌های مردمی در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نقش مهم و اساسی است، افزود: نباید این نقش تأثیر گذار نادیده گرفته شود و ادارات و نهادها در راستای بسیج مردمی در نهادینه کردن این مهم تلاش کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تأکید بر آشنایی مردم به وظایف و آگاهی آنان از مسؤولیت‌شان، یادآور شد: حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر مایه تحکیم وحدت و همدلی در کشور می شود.

 

امام جمعه نکا با تاکید بر این که نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید مورد اهتمام همه مدیران نظام اسلامی باشد، افزود: همه ما در راستای تحقق این امر ارزنده و ارزشمند وظیفه و تکلیف داریم که باید به این امر مهم  توجه شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقق فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر خواسته همه آحاد جامعه است، بیان داشت: یک جامعه خوب و ایده‌آل جامعه ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن نهادینه شده باشد که این فریضه ارزنده نیازمند توجه بیش از پیش همگان است.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که ترویج امربه معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بوده که سبب جلوگیری از انحراف انسان ها می شود که باید تلاش کنیم همواره این ارزش الهی را در جامعه زنده نگه داریم.

 

وی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه امر به معروف پایبندی به مقررات در جامعه ایجاد می شود که به نفع همگان بوده و ثمرات ارزشمندی برای جامعه دارد./1317/202/ب2

ارسال نظرات