۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۳۰۵۸۱۵
آیت الله مجتهد شبستری:

اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع بشری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: عظمت راهپیمایی اربعین سبب بهت و اعتراف رسانه‌های غربی است و آن‌ها این همایش را بزرگ‌ترین مراسم راهپیمایی و اجتماع در جهان می‌دانند.
 آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای سامان نظام‌مهندسی استان، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگ‌ترین مراسم راهپیمایی است که شگفتی جهان را در پی داشته است.


وی بابیان این‌که این مراسم هرساله با رونق و شوق بیشتری برگزار می‌شود، اذعان داشت: عظمت این مراسم سبب بهت و اعتراف رسانه‌های غرب قرار گرفته است و اربعین حسینی را بزرگ‌ترین مراسم راهپیمایی و اجتماع در جهان می‌دانند.


عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن باید از احساسات پاک مردم و شیعیان درس عبرت گرفته بر توطئه‌های خود پایان دهد و از اهداف شوم و انگیزه‌های شیطانی دست برداشته و از علاقه و حب مسلمانان جهان به آستان اهل‌بیت (ع) عبرت بگیرند.

 

وی جریان عاشورا و شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و یاران ایشان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین مکتب انسانی است و باید آن را الگوی حرکت جوامع قرار داد، امام حسین (ع) خود را فدای عزت و آزادی مسلمانان و دین الهی کرد.


امام‌جمعه تبریز نظم و انضباط در تشکیلات را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: عالم و خلقت جهان بر نظم و انضباط شکل‌گرفته است، ازاین‌رو انضباط که یک مسأله مورد تأکید اسلام است، لازم است در تشکلات مختلف مورد توجه و دقت قرار گیرد.


وی فلسفه شکل‌گیری نظام‌مهندسی را ایجاد انضباط در امر ساخت و مهندسی دانست و خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در توصیه‌های خود به امام حسن مجتبی(ع) نظم را مورد تأکید قرار داده و آن را در کنار تقوا بیان می‌کنند، این نشان از اهمیت انضباط در امور است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به بزرگان مهندسی چون ابوریحان بیرونی و خواجه نصیر طوسی و شیخ بهایی، این رشته را یک امر مفید و مبارک عنوان و تأکید کرد: این دانشمندان در کنار تبحر در علوم دینی متبحر در علم هندسه و مهندسی بوده‌اند که شگفتی جهان را در پی داشته است.


وی با تأکید بر دقت در ساخت‌وساز و رعایت قوانین و برخورد با متخلفان، تصریح کرد: در شهری که روی گسل زلزله قرار گرفته است باید قوانین ساخت‌وساز با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد، بعضاً شنیده می‌شود که برخی از ساختمان‌ها در اثر ضعف ساخت صدمه می‌بینند، نظام‌مهندسی باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرقانونی را بگیرد./854/202/ب1

ارسال نظرات