۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۰۵۸۲۵
حجت الاسلام سجادی خبر داد؛

استقبال کم‌نظیر مردم برای کمک به ساخت مسجد جامع امیرالمؤمنین پردیسان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی دفتر امام جمعه پردیسان از استقبال بی‌نظیر مردم برای کمک به ساخت مسجد جامع امیر المرمنین پردیسان خبر داد.
استقبال مردمي از طرح وام براي ساخت مسجد جامع پرديسان استقبال مردمي از طرح وام براي ساخت مسجد جامع پرديسان استقبال مردمي از طرح وام براي ساخت مسجد جامع پرديسان

دفتر امام جمعه پردیسان قم با همکاری بانک رسالت برای ساخت مسجد جامع پردیسان طرحی ارائه کرد که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد؛ با اجرای این طرح علاقه مندان به مشارکت در ساخت مسجد می‌توانند با گرفتن وام حداقل پانصد هزار تومان و واریز این مبلغ به حساب ستاد نماز جمعه، در ساخت این مسجد مشارکت داشته باشند و به تدریج اقساط آن را به مبلغ ماهانه 20 هزار تومان پرداخت کنند.

 

حجت‌الاسلام سیدجابر سجادی، مسؤول روابط عمومی دفتر امام جمعه پردیسان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه اظهار داشت: لحظاتی پس از اعلام این مسأله در نماز جمعه، حدود 150 نفر برای کمک به ساخت مسجد ثبت نام کردند که به تدریج در طول هفته از آنها برای تکمیل پرونده دعوت به عمل می‌آید و این ثبت نام در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این روایت پیامبر(ص) که کسی که سنت خوبی را در جامعه بر جای بگذارد تا زمانی که به آن سنت عمل شود مأجور خواهد بود، افزود: امروز شاهد حضور خودجوش و پرشور مردم برای مشارکت در ساخت مسجد که از باقیات الصالحات است هستیم و برخی افراد با تقبل بیش از یک وام در این امر مشارکت داشته‌اند.

 

مسؤول روابط عمومی دفتر امام جمعه پردیسان خاطرنشان کرد: با پیگیری حجت الاسلام قوامی، امام جمعه پردیسان به زودی ساخت مسجد جامع امیر المؤمنین(ع) و مصلای پردیسان که نزدیک به 5 هکتار مساحت دارد و از بخش های عبادی، آموزشی، تفریحی، و اداری برخوردار است و برای آموزش ائمه جمعه سراسر کشور در نظر گرفته شده است آغاز خواهد شد و فضای مناسبی برای برگزاری نماز جمعه با توجه به رشد جمعیت پردیسان ایجاد خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در صدر اسلام هم مسجد توسط مردم ساخته می‌شد و مرکز اجتماع و آموزش مردم قرار می‌گرفت، یادآور شد: هدف ما از ایجاد تسهیلات برای کمک به ساخت مسجد این است که این مسجد با کمک‌های مردمی ساخته شود و مردم به صورت مستقیم در این امر شرکت داشته باشند ولی در کنار آن به دلیل وسعت پروژه نهادهای دیگر هم از جمله شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مساعدت می‌کنند.

 

لازم به ذکر است، کسانی که تمایل دارند در این طرح مشارکت داشته باشند می‌توانند در طول هفته از ساعت 8 تا 12 به دفتر امام جمعه پردیسان واقع در میدان علی ابن ابی طالب(محل ساخت مسجد جامع) مراجعه کنند و همچنین در روز جمعه هم با همکاری ستاد نماز جمعه پردیسان در مسجد حضرت زینب(س) از متقاضیان نام نویسی به عمل می‌آید./843/ت302/ف

ارسال نظرات