۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۸۳۰
مدیر حوزه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن:

آسیب‌شناسی بزرگ‌ترین حرکت مردمی دنیا در اربعین حسینی، ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به تلاش دشمن برای رسوخ در مراسم اربعین و ایجاد انحراف در این مسیر حسینی، گفت: باید دقت کنیم که دشمنان در تلاشند تا با ایجاد انحراف در سیل خروشان حسینی در مراسم اربعین، این حرکت را دچار انحراف از درون کنند از این رو آسیب‌شناسی دقیق از سوی افراد خبره یک ضرورت است.
سيد محمد باقر علم الهدي

حجت‌الاسلام محمدباقر علم‌الهدی مدیر حوزه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع)، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: عوامل مختلفی در شکل‌گیری و راه‌اندازی حرکت عظیم میلیونی مردم در اربعین حسینی نقش دارد که نشان از محبت عموم مردم نسبت به امام حسین و اهل بیت دارد تا به این وسیله علاقه خود را به آنها ابراز کنند.

 

وی ادامه داد: محوری‌ترین عامل در شکل‌گیری این تجمع بی نظیر ابراز عشق و علاقه و محبت مردم و تلاش برای بهره‌مندی از دریای خروشان حسینی است که از روز عاشورا آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.

 

مدیر حوزه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) افزود: مردم در عصر کنونی بیدار هستند و با حضور خود در این حرکت میلیونی اعلام می‌کنند اجازه به اسارت رفتن دوباره خاندان امام حسین(ع) را نخواهند داد.

 

حرکت میلیونی اربعین، بزرگ ترین میتینگ مردمی در دنیا است

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک میتینگ انحصاری برای شیعه محسوب می‌شود گفت: تاکنون چنین حرکتی آن هم با چنین حجم جمعیت در هیچ کجای دنیا دیده نشده و این حرکتی منحصر به فرد است که مختص شیعه می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: این نشان از عمق علاقه به ساحت اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) دارد که با وجود تهدیدات بیشمار دشمنان و گروه‌های تروریستی مبنی بر ایجاد ناامنی و بمب‌گذاری در این تجمع حضور پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه مردم اجازه نمی‌دهند کسی آنها را از وصل به اهل بیت جدا کند تصریح کرد: عاشقان اهل بیت در این راهپیمایی گسترده انواع خطرات را به دل می خرند که این نشان‌دهنده ایمان واقعی آنها است و به دشمنان می فهماند هیچ عاملی را توان جدا کردن آنها از امام حسین(ع) نیست و تا پای جان از حریم اهل بیت و ارزش‌ها دفاع خواهند کرد.

 

مدیر حوزه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) با بیان اینکه مهم ترین پیام چنین حرکتی این است که فرهنگ عظیم عاشورا در دل‌های مردم رسوخ کرده گفت: هیچ کس نمی‌تواند با ارعاب و تهدید و ترور و کشتار این فرهنگ اصیل را از مردم بگیرد چرا که فرهنگ عاشورایی جزء هویت ملی ما است و همه برای حفظ آن تلاش کرده و از تهدیدات مختلف نیز نخواهند ترسید.

 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به اعمال روز اربعین حسینی گفت: در این ایام بهترین کار توجه به پیام‌های امام حسین(ع) و انجام آنها است که این امر بیشترین فیض را به آنها خواهد داد.

 

سازمان‌دهندگان جریان اموی در تلاش برای ایجاد انحراف در اربعین هستند

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در اسلام گفت: سازمان‌دهنگان جریان اموی تلاش دارند تا با اقدامات خود کاری کنند که یاری برای امام زمان(عج) باقی نماند. این همان کاری بود که در سال 61 هجری نیز انجام شد و مردم نایب عام امام را رها کرده و زمینه شهادت امام و یارانش و اسارت خاندان رسول الله(ص) را به وجود آورند.

 

مدیر حوزه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به تلاش دشمن برای رسوخ در مراسم اربعین و ایجاد انحراف در این مسیر حسینی عنوان کرد: باید دقت کنیم که دشمنان در تلاشند تا با ایجاد انحراف در سیل خروشان حسینی در مراسم اربعین، این حرکت را دچار انحراف از درون کنند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: دشمنان خدا و اسلام می‌خواهند در قالب دین بار دیگر بر بنیان دین تازش کرده و بر اساس آن لرزه وارد کنند اما بدانند در این حرکت خود راه به جایی نخواهند برد.

 

لزوم آسیب‌شناسی دقیق مراسم اربعین برای جلوگیری از توطئه‌های دشمن

وی آسیب شناسی چنین حرکتی را لازم دانست و افزود: باید با یک آسیب‌شناسی دقیق برای نشان دادن و عینیت بخشیدن به چنین حرکاتی از توطئه‌های دشمن جلوگیری کرد.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: دشمن در تلاش است تا این سفر معنوی را به سفری تفریحی و توریستی تبدیل کند تا افراد برای گذراندن چند صباحی از عمر در آن حاضر شوند.

 

مدیر حوزه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در پایان گفت: دشمن بداند عشاق امام حسین(ع) در حرکت میلیونی خود در روز اربعین با توجه به پیام‌های عاشورا و حماسه حسینی روز به روز نیز بر بصیرت و آگاهی خود اضافه خواهند کرد و اجازه دخالت و توطئه را به آنها نخواهند داد./955/302/ب1

ارسال نظرات