۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۰۵۸۵۸
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه قزوین:

عالی‌ترین وظیفه دانش‌آموزان شناخت دین مبین اسلام در سایه سار رهبری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین عالی‌ترین وظیفه دانش‌آموزان را شناخت دین مبین اسلام در سایه سار رهبری دانست و گفت: گذشته سرخ ما یعنی امام حسین(ع) و آینده سبز ما یعنی حضرت مهدی(عج) با گوش فرا دادن به نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب جان و رونق می‌گیرد.
دانش آموزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام مجتبی خسروی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس که در سالن اجتماعات فرهنگسرا بانو حضرت زهرا(س) قزوین برگزار شد، گفت: این ایام از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و جوانان باید قدر این لحظات را بدانند و از آن به شکل شایسته‌ای بهره ببرند.


وی با اشاره به حدیثی درباره اهمیت روز اربعین افزود: نقل شده است که کسی که برای زیارت امام حسین (ع) حرکت می‌کند خداوند ملکی را به استقبال او می‌فرستد تا بالای سر حضرت دو رکعت نماز بخواند سپس او را  تا خانه‌اش می‌رساند فرشته به خدا می‌فرماید، آیا حالا به آسمان برگردیم؟ خداوند می‌فرمایند، در خانه زائر امام حسین(ع) بایستید تا او زنده است ذکر خداوند بگویید و ثوابش را برای زیارت کننده امام حسین(ع) بنویسید تا این که او زمان مرگش می رسد. فرشته به خدا می فرمایند: حالا زیارت کننده امام حسین از دنیا رفت. آیا به آسمان برگردیم؟ خداوند متعال می‌فرمایند: درمراسم غسل کفن و نماز او شرکت کنید ملک به خداوند می‌فرماید: خدایا ماموریت ما تمام شد  آیا حالا به آسمان برگردیم؟ خداوند می‌فرمایند: بالای سر قبر زیارت کننده امام حسین (ع) بایستید و تا روز قیامت ذکر خداوند بگویید.


حجت الاسلام خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در طول 57 سال عمر گرانمایه خویش کارهای بسیار بزرگی را انجام دادند به طوریکه فقط در یک نیم روز از عمر خود در روز عاشورا حماسه عظیمی خلق کرد که موجب تحول اسلام شد و  تا به امروز از آن یاد می‌شود.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین تصریح کرد: دانش‌آموزان باید تهذیب نفس و گوش جان دادن به سخنان رهبری و شناخت ایشان فرا روی برنامه زندگی خود قرار دهند.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین عالی‌ترین وظیفه دانش‌آموزان را شناخت دین مبین اسلام در سایه سار رهبری عنوان کرد و گفت: هر چیزی که بخواهیم در سخنان مقام معظم رهبری یافت می‌شود و گذشته سرخ ما یعنی امام حسین(ع) و آینده سبز ما یعنی حضرت مهدی(عج) با گوش فرا دادن به نقطه نظرات رهبری جان و رونق می‌گیرد./955/203/ب2

ارسال نظرات