۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۵۸۶۰
رییس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

بیش از 200 پروژه عمرانی در دست اجرا است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که تاکنون 176 پروژه از سوی حوزه علمیه خواهران به بهره‌برداری رسیده است، گفت: به طور کلی 205 پروژه در دست اجرا داریم که 32 پروژه آن مربوط به سال جاری می‌شود.
محسن خلج، رييس مرکز عمران و نوسازي حوزه‌هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، محسن خلج، رییس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران، در مراسم اختتامیه اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، گفت: مجاهدت‌های پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) علت محدثه اسلام و خون امام حسین(ع) و نقش تاریخی حضرت زینب(س) علت مبقیه اسلام است.

 

وی افزود: نهضت عاشورا هیچگاه خاموش شدنی نیست؛ چرا که این حادثه به میزان اخلاصی است که حضرت امام حسین(ع) داشتند و به همین خاطر این نهضت ماندگار شد.

 

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: این انقلاب نیز با اخلاص امام(ره) پا گرفت و ادامه روند موفقیت آمیز آن نیازمند اخلاص کارگزاران، مدیران و مردم است که هرچه در این مسیر مخلص‌تر باشیم، موفق‌تر خواهیم شد.

 

خلج بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران هم با اخلاص پیش رفتند و در حوزه علمیه خواهران این بنیان با اخلاص آیت‌الله شرعی و مدیران حوزه ایجاد شد. امروز نیز این اخلاص به چشم می‌خورد که مسلما هم باید دنبال شود.

 

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امام راحل فرمودند: «سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است؛ خود زنان نیمی از جامعه هستند و نیمی دیگر از این جامعه نیز بستگی به تربیت و مادری و همسری زنان دارد.»

 

خلج در ادامه سخنان خود به تشریح وظایف مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و این وظایف را شامل پیشنهاد سیاست‌های کلان در امور عمرانی، سیاست‌گذاری، اجرایی هماهنگ سازی فنی و ارزیابی عمرانی حوزه، طراحی و استقرار نظام جامع عمران حوزه‌های علمیه، هدایت، حمایت و ارزیابی امور عمرانی واحدهای تابعه، تهیه اسناد، مدارک و بررسی صورت وضعیت طرح‌های عمرانی برشمرد.

 

رییس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که تاکنون 176 پروژه از سوی حوزه علمیه خواهران به بهره‌برداری رسیده است، گفت: به طور کلی 205 پروژه در دست اجرا داریم که 32 پروژه آن مربوط به سال جاری می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: «پی‌گیری امور خیرین و تأمین و گسترش منابع مردمی»، «پیشنهاد اولویت‌بندی اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی»، «نظارت و ارزیابی پیشرفت طرح‌های مصوب و تهیه گزارش دوره‌ای، موردی و سالانه»، «تهیه، تدوین، اصلاح و تکمیل قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به عمران» و «تهیه و تنظیم برنامه سالانه طرح‌های عمرانی مرکز مدیریت» از دیگر وظایف مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران است.

 

خلج بیان کرد: ساختار سازمانی این مرکز نیز شامل دو اداره کل، دفتر مرکز، دفتر ارزیابی، پشتیبانی و عمرانی، دفتر اداره سازماندهی عمرانی و دفتر امور خیرین، نظارت، کنترل فنی، اعتبارات و پشتیبانی امور مالی می‌شود.

 

رئیس مرکز عمران و نوسازی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: شاخص‌های ساخت و ساز مدارس علمیه خواهران در شهرها نیز شامل میزان جمعیت، تعداد داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی و موقعیت مکانی و نیازهای منطقه می‌شود./998/د102/ف

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات