۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۰۵۸۶۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‎ شرقی خبر داد؛

برپایی موکب حسینی از سوی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی در مسیر کربلا

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‎ شرقی از برپایی موکب حسینی زائران اربعین در مسیر بازگشت از کربلا خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در مسیر بازگشت از مراسم اربعین حسینی، به علت ازدحام جمعیت در مرز مهران، زائران با کمبود آب و تغذیه مواجه می‎شوند، این نهاد از امروز با برپا کردن موکبی در مرز مهران، پذیرای زائران حسینی خواهد بود.
حجت الاسلام مصائبي

حجت‎الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‎ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: با توجه به این‌که در مسیر بازگشت از مراسم اربعین حسینی، به علت ازدحام جمعیت در مرز مهران، زائران با کمبود آب و تغذیه مواجه می‎شوند، این نهاد از امروز با برپا کردن موکبی در مرز مهران، پذیرای زائران حسینی خواهد بود.


وی پذیرایی صلواتی از زائران و فراهم کردن امکان استراحت موقت برای زائران را از جمله خدمات این موکب به تشنگان عشق اباعبدالله‎الحسین(ع) عنوان کرد و گفت: تعدادی از اعضای این اداره کل در این موکب‎ها حضور داشته و در عملکرد خدمت‎‏رسانی به زائران را تسریع می‎بخشند.


حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه ادارات کل استان‎های آذربایجان شرقی، غربی و زنجان در مرز مهران عهده‎‏دار خدمت‎رسانی به زائران هستند، تأکید کرد: در این موکب‎‏ها که به نام اوقاف برپا می‎شود، زائران از آثار و برکات همیشه ماندگار نیات واقفین که برای پذیرائی و خدمت‎رسانی به دلدادگان امام حسین(ع) وقف شده و هم نیات خیران بهره‎مند می‎شوند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‎شرقی همچنین از ارسال محموله 15 تنی این اداره به مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: این محموله مواد غذایی شامل میوه، آب میوه، کیک، نان، قند، چای، لیوان یکبار مصرف و ... است که همکاران این اداره کل از امروز به مدت پنج روز با برپا کردن موکبی در مرز مهران، پذیرای زائران حسینی خواهند بود.


وی با بیان این‌که نیات خیر واقفان برای زائران اربعین حسینی هزینه می‌شود، افزود: هنگام رفت زائران نیز در شلمچه موکب اداره کل اوقاف استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه بسته های فرهنگی همچون اهدای بیش از 2 هزار سجاده مسافرتی، پلاکارد، پرچم و سایر اقلام فرهنگی برپا بود.


حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه ادارات کل استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و زنجان در مرز مهران عهده ‎ ‏دار خدمت ‎ رسانی به زائران هستند، تأکید کرد: در مسیر رفت زائران، اداره کل اوقاف زنجان عهده دار خدمات رسانی بود و در مسیر برگشت نیز استان ما این وظیفه را بر عهده گرفته است.


وی هدف از این اقدام را زنده نگهداشتن قیام عاشورا، مشارکت در صواب زیارت اربعین و مشارکت در این کار فرهنگی بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: در روایات و احادیث ما به زیارت سیدالشهدا در اربعین تاکید فراوان شده است و کسانی که توفیق حضور در حرم امام حسین(ع) را نیافته اند باید از روز اربعین نهایت استفاده را برده و از فیوضات معنوی این روز بهره مند شوند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به ورود کاروان اسرا به کربلا در اربعین گفت: ما باید با توجه بیش از پیش اربعین حسینی را گرامی بداریم، تا پیام واقعه کربلا، رویدادهایی که پس از این واقعه رخ داد و نقش حضرت زینب(س) را زنده نگه داشته و به گوش جهانیان برسانیم./935/303/ب2

ارسال نظرات