۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۰۵۸۷۶
معاون فرهنگی اوقاف استان مازندران خبر داد؛

برگزاری سوگواره اربعین حسینی در 300 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سوگواره اربعین حسینی همراه با قرائت زیارت اربعین و مراسم‌های عزاداری و سینه‌زنی در 300 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه توجیهی اعزام مبلغان طرح بصیرت عاشورایی ویژه دهه آخر ماه صفر از برگزاری سوگواره اربعین حسینی در 300 بقعه و امام‌زاده استان خبر داد و افزود: این مراسم همراه با سوگواره بصیرت عاشورایی، قرائت زیارت اربعین و مراسم‌های عزاداری و سینه‌زنی برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران قرائت خطبه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در روز اربعین دانست و اضافه کرد: مراسم روز اربعین جزو شعائر الهی است که باید با شور و شعور عالی در هر مکان مذهبی برگزار شود.

 

این مسؤول با بیان این که حضور باشکوه مردم علوی و ولایتمدار مازندران در مراسم اربعین حسینی نشان از عشق و ایمان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد، تصریح کرد: همه باید به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری دهه پایانی صفر کمک کنیم تا اسلام راستین که همان اسلام ناب محمدی(ص) است در توجه همگان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قربانی در ادامه افزود: قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش برگرفته از ارزش های والایی چون جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و همه خوبی ها است که همه می‌توانند از آن برای خود الگوسازی کنند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده عزت اسلام و مسلمین دانست و گفت: این حضور میلیونی پیام های مهمی برای دشمنان اسلام ناب دارد. 

 

وی با بیان این که اربعین حسینی یکی از روزهای بزرگ الهی است، افزود: امروز ملت های دنیا شاهد این عظمت اسلام و دلباختگی مردم به ائمه بویژه امام حسین (ع) هستند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: نهضت عاشورا برای رساندن ندای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پیام رسانایی دارد که در رأس آن حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) قرار دارد. 

 

حجت الاسلام قربانی به اجرای نیت موقوفات مرتبط با روز اربعین و ماه صفر اشاره کرد و گفت: مراسم اطعام‌دهی و تعزیه‌داری در راستای اجرای نیت واقف فردا در بقاع متبرکه مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی انجام می‌شود.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب سکاندار ایران اسلامی و حتی بعضی از کشورهای اسلامی منطقه است، افزود: برخی‌ها دیدار پوتین با مقام معظم رهبری را کم‌رنگ جلوه دادند، اما آیین حرکت رییس جمهور روسیه نشانه قدرت ایران اسلامی در جهان است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ملت ایران اسلامی باید قدرت جایگاه ولایت و رهبری را در جهان بدانند و به آن افتخار کنند، ادامه داد: قدرت ایران اسلامی در همه زمینه‌ها در جهان روز به روز در حال افزایش است.

 

این مسؤول با تاکید بر این که مبلغان باید سخنان و مواضع رهبر معظم انقلاب را در جامعه و بین مردم بازگو کنند، اضافه کرد: مبلغان سوگواره بصیرت عاشورایی بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تفسیر صحیح و در سخنرانی‌ها اشاره کنند.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که مبلغان به جایگاه جوانان و نوجوانان در جامعه بپردازند و آنها را از آسیب‌های تهاجم فرهنگی دشمن آگاه کنند، افزود: روحانیان باید ارتباط نزدیکی با جوانان برقرار کنند تا اثرات صحبت‌های آنها در زمینه آسیب‌شناسی اثرگذار باشد.

 

وی برپایی خیمه‌های معرفت را فرصتی مناسب برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و تأکید کرد: مبلغان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در خیمه‌های معرفت حضوری فعال داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ترویج فرهنگ وقف را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مبلغان در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی دانست و بیان کرد: مبلغان تربیت‌یافته مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه هستند که همه این‌ها جزو موقوفات به‌شمار می‌روند./950/202/ب2

ارسال نظرات