۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۸۷۹
آیت‌الله مهمان‌نواز مطرح کرد؛

پیاده روی اربعین حسینی حرکتی در دفاع و تقویت دین مبین اسلام/ نهضت حسینی انقلابی دینی و الهام‌بخش است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که پیاده روی میلیونی شیعیان در اربعین حسینی حرکتی در دفاع و تقویت دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: نهضت حسینی یک انقلاب دینی بزرگ بوده و برای تمام اعصار الهام بخش و آگاهی دهنده است.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مسؤولان استان، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: هر وقت نام اباعبدالله الحسین(ع) به میان می آید شور و شعور زایدالوصفی در بین مردم ایجاد می شود که این موضوع ناشی از دردی است که در صحرای کربلا بر خاندان عصمت و طهارت روا شد.

 

وی با بیان اینکه مصیبت عاشورا دل همه مسلمانان بلکه غیرمسلمان ها را نیز به درد می آورد، افزود: خیانت و جنایتی که در حق امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت انجام شد برای افرادی که به مکتب اسلام اعتقادی ندارند هم دردناک است به همین دلیل نیز عزای اباعبدالله الحسین(ع) از هزار و 400 سال پیش تاکنون برپا شده و تداوم دارد.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه این جنایت و ظلم کاملا به ناحق بر امام حسین(ع) و اهل بیت او روا شد، خاطرنشان کرد: خاندان اباعبدالله الحسین(ع) از هر گونه آلودگی و ظلم پاک و مطهر بودند و حتی در این زمینه آیه ای نیز نازل شد اما دشمنان و کوردلان به بهانه ظلم و ستیز او را به شهادت رساندند.

 

وی با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از حرکت و قیام، اصلاح امت اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تا اهداف و آرمان های مکتب حسینی را در جامعه دینی خود پیاده کنیم.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه نهضت حسینی یک انقلاب دینی بزرگ بوده و برای تمام اعصار الهام بخش و آگاهی دهنده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز با تأسی از نهضت حسینی بر دستگاه ظلم و جور پهلوی چیره شد و نظام اسلامی را در این سرزمین مستقر و مستحکم ساخت.

 

وی اضافه کرد: ملت مسلمان ایران باید این انقلاب و نظام اسلامی خود را تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) حفظ کرده و در تمام اوضاع پیرو اسلام راستین و ناب محمدی باشند.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای تداوم خط اسلام ناب در بین مسلمانان به ویژه شیعیان برپایی مراسم عزای امام حسین(ع) است، اظهار کرد: عزاداری شیعیان در ایام عاشورا و اربعین حسینی هر سال پرشور و شعورتر از سال گذشته برگزار می شود چرا که میزان آگاهی و معرفت مردم در این زمینه افزایش می یابد.

 

وی تصریح کرد: ما به عنوان ملت و نظامی که خود را حامی اسلام می دانیم می بایست همواره حماسه کربلا را به یاد داشته باشیم و با الگوگیری از آن در برابر دشمنان و مستکبران ایستادگی کنیم.

 

آیت الله مهمان نواز همچنین با اشاره به آیین پیاده روی میلیون ها زائر به سوی کربلا در اربعین حسینی، افزود: همزمان با اربعین حسینی خیل عظیم محبان ائمه اطهار(ع) با هدف محکوم کردن ظلمی که در صحرای کربلا بر خاندان حضرت محمد(ص) روا شد با پای پیاده عازم کربلا می شوند که این حرکت پسندیده ای بوده و در زمره شعائر اسلامی قرار دارد.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیاده روی میلیونی شیعیان در اربعین حسینی حرکتی در دفاع و تقویت دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند.

 

بر اساس فتوای حضرت آیت‌الله سیستانی چهار روز قبل از اربعین حسینی(ع) و چهار روز بعد از آن به عنوان زیارت اربعین محسوب می‌شود و زائران می‌توانند ظرف این 9 روز زیارت اربعین خود را به جای آورند./9314/202/ب2

ارسال نظرات