۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۹۱۸
مشاور خانواده:

خدا محوری و مدارا راز دوام زندگی زناشویی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در تبیین راز دوام زندگی، گفت: اگر می‌خواهیم زندگی موفقی داشته باشیم و روز به روز عشق و محبت مان به همسرمان بیشتر شود باید در زندگی خدا محوری و مدارا را اسوه خود قرار داده و سعی کنیم خواسته و انتظارات خود را از طرف مقابل کاهش دهیم.
حجت الاسلام عباسي ولدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباسی بعد از ظهر امروز در برنامه پرسمان خانواده از رادیو معارف با بیان اینکه ما باید در برخورد با همسر خود به گونه‌ای رفتار نکنیم که او احساس کند از ازدواج و زندگی با او پشیمان هستیم، اظهار داشت: اگر برای همسرمان چنین تصوری از رفتار ما پیش آید از زندگی با ما لذت نبرده و دچار رنج و اندوه فراوان می شود.

 

وی تصریح کرد: هیچ وقت نباید از همسر خود بپرسیم که در زندگی اگر فرصت دوباره پیش می آمد و قدرت انتخاب داشت ما را انتخاب می‌کرد یا نه؛ زیرا چنین سؤالاتی زمینه‌ساز اختلاف و دلسردی و رنج طرف مقابل از ما می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مدارا مانند گنج و کیمیایی است که زندگی را در دهان ما شیر می کند، اظهار کرد: مدارا اولین و آخرین راهی است که برای دوام زندگی زناشویی توصیه می‌شود و انسان‌هایی که اهل صبر و مدارا هستند زندگی را بر خود و دیگران ساده می‌گیرند و همین ساده گرفتن زمینه‌ساز خوشبختی چنین زندگی هایی می شود.

 

حجت‌الاسلام عباسی افزود: امام باقر(ع) در یک حدیث گران بها می‌فرمایند که انسان‌هایی که اهل مدارا نیستند امور ناخوشایند بسیاری به آن‌ها نزدیک می شود؛ دلیل این سخن حضرت این است که افرادی که اهل مدارا نیستند زیاد دعوا و تنش دارند و همین تنش‌ها در درازمدت زمینه‌ساز افزایش مشکلات آن‌ها در زندگی زناشویی و اجتماعی می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که نامه نگاری از بهترین روش‌ها برای بیان خواسته‌ها و انتقادات به همسر و فرزندان است، گفت: در نامه نگاری چون زمانی که طرف نامه را می‌خواند مخاطب حضور ندارد که فرد در مقام دفاع باشد خواننده نامه با وجدان بیدار و با انصاف بیشتری به قضاوت خواسته‌ها و انتقادات فرد پرداخته و حق را به او می دهد.

 

حجت‌الاسلام عباسی اظهار کرد: همچنین نامه نگاری موجب تخلیه احساسی طرف مقابل شده ولی نباید این تخلیه احساسات موجب شود که ما از دادن نامه به همسر خود پرهیز کنیم زیرا پرهیز از دادن نامه در دراز مدت اختلافات را بیشتر می کند.

 

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم زندگی موفقی داشته باشیم و روز به روز عشق و محبت مان به همسرمان بیشتر شود باید در زندگی خدا محوری و مدارا را اسوه خود قرار داده و سعی کنیم خواسته و انتظارات خود را از طرف مقابل کاهش دهیم./968/پ202/ف

ارسال نظرات