۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۵۹۵۷
کارشناس مذهبی حوزه علمیه:

اربعین تجلی گسترش قلوب مردم برای تشکیل حکومت جهانی امام عصر است

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام ربیعی با اشاره به اینکه حرکت امام زمان(ع) تکمیل کننده حرکت امام حسین(ع) است گفت: برای تشکیل حکومت جهانی امام عصر(ع) باید قلوب مردم گسترش پیدا کند و اربعین حسینی تجلی گسترش قلوب مردم است.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن ربیعی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مراسم ویژه اربعین حسینی که در دانشگاه مالک اشتر اصفهان برگزار شد، گفت: در قسمتی از زیارت عاشورا می خوانیم «ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام هدی ظاهر ناطق بالحق منکم» در اینجا امام هدی  اشاره به امام مهدی (ع) دارد، در دعاها و زیارت های دیگرهم مانند زیارت  وارث به امام دوازدهم اشاره شده است.

 

وی ادامه داد: از زیارت های معتبری که از جانب امام زمان(ع) به واسطه نایبان حضرت به ما رسیده زیارت ناحیه مقدسه است، در واقع حرکت امام زمان(ع) برای تکمیل حرکت امام حسین(ع) است، حرکت امام زمان (ع) از مکه شروع می شود و به سمت کوفه و در کوفه تشکیل حکومت می دهد یعنی همان مسیری که امام حسین(ع) می خواستند طی کنند و نا تمام ماند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: هر جا در جامعه شیعیان تحولی ایجاد شده به واسطه حرکت سید الشهدا بوده، اگر شیعیان در طول تاریخ حرکت هایی کرده اند  به واسطه جلسات امام حسین(ع) است، وقتی دشمنان می خواستند ریشه اسلام را بخشکانند دست روی مراسم اباعبدالله گذاشتند اما از این غافل بودند که اگر چراغی را خدا بخواهد روشن نگه دارد هیچ کس قادر به خاموش کردن آن نیست.

 

برای تشکیل حکومت جهانی امام عصر(ع) باید قلوب مردم گسترش پیدا کند

حجت الاسلام ربیعی اظهار داشت: برای تشکیل حکومت جهانی امام عصر(ع) باید قلوب مردم گسترش پیدا کند، ظرفیت انسانها گسترش پیداکند، از مصادیق تربیت نفوس برای اجتماع جهانی اربعین حسینی است، تمام مسلمانان جهان در روز اربعین در یک مکان مقدس اجتماع می کنند و همه برای خدا کار می کنند، التماس برای خدمت کردن می کنند و هیچ جلوه ای از تکبر و خودپسندی وجود ندارد، درب خانه ها به روی مردم باز است و این از محبت امام حسین(ع) است، در زمان حکومت جهانی حضرت ولیعصر(ع) هم به همین گونه است.

 

کارشناس مذهبی گفت: در سوره تکاثر اشاره به کثرت طلبی و زیاده خواهی انسان ها شده و این چیزی است که مانع حرکت آن ها به سمت زمینه سازی برای تشکیل حکومت جهانی می شود، اینکه در روز اربعین سفارش به پیاده روی و زیارت امام حسین(ع) شده حکمت های اجتماعی دارد و برای تربیت انسان ها است، ما باید در روضه های سیدالشهدا خود را تربیت کنیم و برای یاری امام زمانمان حرکت کنیم.

 

وی تصریح کرد: امروز امام زمان (ع) حوائج و انتظاراتی از ما دارد، غیبت چیزی است که به امر خدا اتفاق می افتد مثل حضرت یوسف که به امر خدا غیبت کرد و سراغ پدر و مادرش نرفت بخاطر اینکه مأمور به غیبت بود، امروز هم امام زمانمان مأمور به غیبت است و امامی که مأمور به غیبت است از ما انتظاراتی دارد.

 

حجت الاسلام ربیعی بیان داشت: باید خود را بشناسیم و مهیا کنیم واز زیاده طلبی ها و دنیا طلبی ها و خودپسندی ها رها شویم، این ها همه اثرات فرهنگی اربعین حسینی است، فرهنگ مساوات و ایثار و دوری از خود بینی در اربعین حسینی مشهود است و چه بسا افرادی برای دیدن این فرهنگ به کربلا می آیند و لذت می برند و به اسلام گرایش پیدا می کنند.

 

وی در پایان گفت: امام زمان(ع) قرار نیست با جبر و زور مردم جهان را مسلمان کند و اگر به اجبار و زور بود خدا طوفان نوح را می فرستاد، قرار است انسانها ارتقا پیدا کنند و درسایه حکومت جهانی حضرت ولیعصر(ع) به رشد و کمال حقیقی برسند. /869/202/ب2

ارسال نظرات