۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۰۵۹۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت زائران اربعین به امام حسین به دلیل بندگی محض حضرت از خدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گلباف خون امام حسین(ع) را سبب زنده ماندن اسلام دانست و گفت: علت اینکه خون امام حسین(ع) اسلام را زنده کرد، این است که حضرت لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشد و می‌بینیم در شرایطی که میلیون‌ها خطر انسان‌ها را تهدید می‌کند ولی جمعیت عظیمی در اربعین به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌روند.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد علی گلباف، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم ویژه اربعین حسینی که در دانشگاه مالک اشتر اصفهان برگزار شد، گفت: علت اینکه خون امام حسین(ع) اسلام را زنده کرد  و نامش اینگونه بر زبان‌ها جاریست این بوده که حضرت لحظه ای از یاد خدا غافل نشد و بنده خالص خدا بود.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) هر کاری که کرد، هر قدمی که  برداشت، هر حرفی که زد و هر شمشیری که بالا برد به خاطر خدا بود، لذا می بینیم در شرایطی که میلیون ها خطر انسان ها را تهدید می کند ولی جمعیت عظیمی در اربعین به زیارت سید الشهدا می روند، کسانی که امسال به زیارت امام حسین(ع) رفتند می دانستند که امکان دارد داعشی ها طی عمل انتحاری خود را در بین جمعیت منفجر کنند ولی با این حال زیارت سید الشهدا را ترک نکردند.

 

استاد دانشگاه افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمود: «محبتی از امام حسین(ع) در دل شیعیان است که هرگز سرد نمی شود»، محبتی از امام حسین(ع) در دل شیعیان است که گرسنگی و تشنگی و خستگی را به جان می خرند به عشق زیارت سید الشهدا چرا چون حسین با خدا بود و خدا با حسین، اباعبدالله می فرمود که همه این مصیبت ها برای من آسان است بخاطر اینکه پیرو حقیقی دین خدا و رسول خدا بود.

 

حجت الاسلام گلباف اظهار داشت: اگر ما شیعه امام حسین(ع) هستیم پس باید سعی کنیم تا دنباله رو راه حضرت باشیم، وقتی در قرآن کریم به  یا ایها الذین آمنوا می رسیم خطاب خداوند به مومنان است و مستحب است که بگوییم لبیک اللهم لبیک یعنی خدایا من به گوشم و هر چه بگویی اطاعت می کنم.

 

اعمالتان را برای خدا خالص کنید تا رستگار شوید

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در آیه  شریفه «یا ایها الذین آمنوا ارکعوا وسجدوا و اعبدوا ربکم  و افعلوا الخیر لعلکم تفلحون» گفته شده به رکوع و سجده بروید و عبادت خدا کنید، عبادت هایتان را خدایی کنید، رکوع و سجودتان را خدایی کنید، امام حسین(ع) وقتی که رو به خدا می رفت تن و بدنش می لرزید، رنگ چهره اش عوض می شد و ترس از نپذیرفتن عبادتش داشت.

 

وی تصریح کرد: یک خانمی خواهان امام حسن(ع) شد، امام دستور داد که به خانم بگویید موقع نماز بیاید مرا ببیند و وقتی آن خانم امام را موقع نماز خواندن  با آن حال و رنگ و رو دید پشیمان شد، آیا حالات ما هم موقع نماز خواندن با سایر مواقع فرق می کند یا نه؟ آیا رکوع و سجده ما مثل امام (ع) شده؟

 

حجت الاسلام گلباف بیان داشت: عده ای می‌پرسند چرا در این آیه فقط رکوع و سجده آمده دلیل آن این است که رکوع و سجده از ارکان نماز است و نهایت خضوع و خشوع انسان در مقابل خدا را بیان می کند، در ادامه آیه آمده که کار خیر انجام دهید، خیر یعنی همه نیکی ها، نیکی کنید تا شاید رستگار شوید.

 

وی در پایان گفت:اگر می خواهید به مرتبه ای برسیم که آفت ها به ما سرایت نکند و ما را نابود نکند باید رکوع و سجود و بندگی خدا کنید و اعمال نیک انجام دهید، رکوع و سجود برای خداست و کار نیک برای بنده خدا و به خاطر خدا است. /869/202/ب2

ارسال نظرات