۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۹۸۰
مدیر اجرایی مرکز حوزه های علمیه خراسان مطرح کرد؛

افراط و تفریط، تعصبات کور و خرافه گری؛ سه پیامد مهم انحطاط جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مرکز حوزه های علمیه خراسان با بیان این که خداوند متعال بارها مرز میان حق و باطل را مشخص کرده است، گفت: تعصبات کور، افراط و تفریط و خرافه گری سه پیامد مهمی هستند که جامعه اسلامی را از مسیر ولایت به سمت و سوی انحطاط و نابودی می کشاند.
حجت الاسلام علي اکبر فرجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی مرکز حوزه های علمیه خراسان،  پیش از ظهر امروز در جمع مردم تربت حیدریه آمیختگی حق و باطل را عرصه فعالیت شیطان خواند و اظهار کرد: هرگاه حق و باطل در یکدیگر آمیخته شوند، تاریکی ایجاد می شود و این همان خطر و آفت اصلی جامعه اسلامی بوده که باید توجه خاص به آن صورت بگیرد.


وی ادامه داد: در این باره خداوند متعال در قرآن کریم بارها و بارها مرز میان حق و باطل را مشخص کرده است و این مرز تنها و تنها در پرتو ولایت ائمه اطهار(ع) میسر می‌شود؛ همچنین تعصبات کور، افراط و تفریط و خرافه گری سه پیامد مهمی هستند که جامعه اسلامی را از مسیر ولایت و تبعیت از ائمه اطهار(ع) به سمت و سوی انحطاط و نابودی می کشاند.


مدیر اجرایی مرکز حوزه های علمیه خراسان با بیان این که اگر خودمان را دژ مستحکم ولایت قرار دهیم، اهل نجات هستیم، خاطرنشان کرد: اگر به این اصل پایبند نبودیم، ضلالت و گمراهی متوجه ما می‌شود، همچنین تغییر جای دوست و دشمن از دیگر آفت های این پیامد به شمار می روند و در این برهه از زمان، تعصبات قومی، صنفی و سیاسی جامعه را از پای در می آورد.


حجت‌الاسلام فرجام با بیان این که دشمنان و غرب به دنبال نابود کردن اسلام هستند، تصریح کرد:  امروز برخی از از افراد در داخل کشور به دلیل تعصبات و افراطی گری ها به دنبال یقه‌گیری های سیاسی هستند و با حرکات و رفتار های نادرست جامعه را دچار چالش جدی می‌کنند.


وی با بیان این که برخی افراد آن چه را که خود دوست دارند، مظهر همه خوبی ها می کنند، یادآور شد: متأسفانه در برخی از انسان‌ها حب و بغض افراطی انها را از مسیر عدالت و حق خارج می کند و متأسفانه این آفت گریبانگیر جامعه اسلامی بوده و مسیر متعادل الهی همان سیره و روش ائمه اطهار(ع) است که در روز قیامت اعمال بر مبنای سیره آنان سنجش می‌شود.


مدیر اجرایی مرکز حوزه های علمیه خراسان با بیان این که باورهای اشتباه در فضای بی خردی مجال نفوذ پیدا می کنند، گفت: عده ای در فضای بی خردی و نادانی پای خود را از افراطی گری فراتر می گذارند و از مسیر ولایت خروج می کنند، در این صورت  زمینه رشد خرافات در جامعه دینی ریشه دوانده و این همان بلای جان جامعه اسلامی به شمار می رود./864/202/ب2

ارسال نظرات