۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۰۰۳
رییس بنیاد فارِس المؤمنین:

گریه برای سیدالشهدا عامل وحشت دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که گریه برای سیدالشهدا عامل وحشت دشمن است، گفت: دشمنان اسلام از این موضوع می‌ترسند که گریه شیعیان سبب انفجار نیروی مسلمانان در راه مقابله با ظلم می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه ظهر چهارشنبه 11 آذر مصادف با اربعین حسینی در مسجد امیر(ع)، گفت: گریه بر امام حسین(ع) مختص به زمان محدودی از عمر نیست، بلکه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) اختصاص به یک عمر دارد.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند؛ امام حسین(ع) فردی است که در عزای او تمام کائنات و موجوداتی که تا کنون خلق شده‌اند گریسته‌اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، بیان داشت: امام باقر(ع) می‌فرمودند؛ امام سجاد(ع) روزی هزار رکعت نماز می‌خواندند و بیست سال از زندگی خود را مدام برای پدر بزرگوارشان می‌گریستند.

حجت الاسلام علوی تهرانی، ادامه داد: آن‌قدر امام سجاد(ع) برای واقعه کربلا می‌گریستند که خادم ایشان برای این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند، اما امام سجاد(ع) پاسخ می‌دادند؛ وقتی حضرت یوسف(ع) از حضرت یعقوب(ع) جدا شد یعقوب نبی آن‌قدر گریه کرد که چشمانش سفید شد، در حالی‌که می‌دانست فرزندش در جایی زنده است، اما من با چشمان خودم دیدم که چه اتفاقاتی بر سر پدر و اقوامم رخ داد.

رییس بنیاد فارِس المومنین عنوان داشت: حتی دشمنان سیدالشهدا(ع) نیز بر او گریستده‌اند، وقتی امام حسین(ع) در لحظات پایانی جنگ بر روی اسب خود ایستاد و بیان کرد آیا کسی هست که من را یاری کند، در همان موقع تمام لشگر عمر بن سعد برای این غربت امام حسین(ع) گریه کردند.

وی در خصوص جایگاه والای امیر مومنان(ع)، گفت: پیامبر هرگاه به منزل حضرت فاطمه(س) می‌رفتند به حضرت علی(ع) با ذکر نام سلام می‌دادند، اما یکبار ایشان را با کنیه خطاب کردند، در آن زمان حضرت زهرا(س) علت این‌کار را جویا شدند و پیامبر(ص) پاسخ دادند؛ من به این دلیل که وضو نداشتم علی(ع) را با نام صدا نکردم.

وی در خصوص اهمیت گریه برای امام حسین(ع)، عنوان داشت: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) درود فرستاده است، امام صادق(ع) نیز فرموده‌اند؛ هرکس که برای جدم گریه کند، خداوند به او درود و سلام می‌فرستد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ائمه ما نیز در خصوص گریه برای سیدالشهدا(ع) بسیار تاکید کرده‌اند و گفته‌اند؛ ما یک سوم اعمال خود را به کسانی می‌دهیم که برای امام حسین(ع) گریسته باشند.

رییس بنیاد فارِس المومنین، تصریح کرد: گریه برای امام حسین(ع) یک امر انفعالی نیست، بلکه یک اقدام انفجاری است، به همین دلیل است که دشمن از این انفجار عظیم می‌ترسد.

حجت الاسلام علوی تهرانی اضافه کرد: سال‌ها است که به گریه و عزای امام حسین(ع) حمله می‌کنند اما باید در نظر داشت که این حملات از سوی سپاه شیطان است، زیرا گریه برای سیدالشهدا مسیر هدایت را باز می‌کند.

استاد حوزه علمیه در پایان، ابراز داشت: گریه برای امام حسین(ع) یعنی حضور در سپاه حق بر علیه دشمن، از این‌رو باید گفت که دیگر امروز امام حسین(ع) تنها نیست و تعداد نفرات سپاه ایشان ‌رقمی بسیار بالاتر از 72 نفر است./856/202/ب2

ارسال نظرات