۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۶۰۲۲
مدیر حوزه علمیه امام صادق چهارباغ:

سعادت بشر در گرو زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و حسینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خطاط با اشاره به اهمیت و عظمت زیارت امام حسین(ع) گفت: سعادت بشر در گرو زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و حسینی است.
حجت الاسلام خطاط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالامیر خطاط ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، اصفهان، با اشاره به اهمیت و عظمت زیارت اربعین حضرت سید الشهداء (ع) گفت: به قدری زیارت امام حسین (ع) مورد تاکید روایات معصومین(ع) است که بعضی از علما واژه ی «فریضه» را که برای وجوب یک حکم به کار می رود برای آن به کار برده اند.

 

وی در ادامه افزود: امام صادق(ع) در پاسخ شخصی که پرسیده بود: اگر کسی در تمام عمرش کربلا نرود چه می شود؟ فرمودند: «له الحسره یوم القیامه» یعنی کسی که کربلا نرود در روز قیامت حسرت و اندوه می خورد.

 

حجت الاسلام خطاط  تصریح کرد: این پاسخ به معنای این است که ثواب زیارت حضرت سید الشهدا(ع) آنقدر زیاد و مؤثر در آخرت است که کسانی که از زیارت آن حضرت محروم مانده‌اند در روز قیامت با مشاهده  ثواب و جایگاه اعطا شده به زائران آن حضرت حسرت و اندوه سراسر وجودش را فرا می‌گیرد.

 

وی درباره اهمیت و ارزش عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: در روایتی ذکر شده که  امام صادق(ع) خطاب به یکی از شیعیان خود به نام «مسمع بن عبدالملک» که اهل بصره است، می‌فرماید: به کربلا می‌روی؟ وی در پاسخ می گوید: من آدم مطرحی در بصره هستم و اطراف ما جاسوسان زیادی وجود دارند که می‌دانم اگر به زیارت کربلا بروم خانواده ام در امان نیستند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان ادامه داد: حضرت از او می پرسند: آیا تا به حال مصائب امام حسین (ع) ذهنت را مشغول کرده است؟ مسمع بن عبدالملک پاسخ می دهد: آری. حضرت باز می پرسند: آیا برای امام حسین (ع) بی تابی می کنی؟ وی پاسخ می دهد: آری به خدا چنین است. اشکم سرازیر می شود و آنقدر اشک می ریزم که آثار آن را خانواده ام می فهمند و آنقدر ذهنم درگیر مصائب امام می شود که گاهی از خوراک می افتم.

 

حجت الاسلام خطاط در پایان افزود: امام صادق(ع) پس از شنیدن سخنان مسمع به او می فرماید: رحمت خدا بر این اشک هایی که می ریزی  تو با این کاری که گفتی اهل جزع بر ما هستی، بدان که لحظه جان دادن، آبا و اجدادم را بالای سر خود خواهی دید و سفارش تو را به ملک الموت خواهند کرد تا جایی که فرشته مرگ با تو از مادر مهربان‌تر رفتار خواهد کرد و این روایت بیانگر اهمیت عزاداری و گرامیداشت شعائر دینی و حسینی است که باید همه نسبت به آن اهتمام داشته باشیم تا راه نجات و سعادت را پیدا کنیم/1304/202/ب2

ارسال نظرات