۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۰۶۰۲۷
امام جمعه ملارد:

ولایت فقیه عامل تداوم عشق به عاشورا و مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملارد گفت: امروز زرهی به نام ولایت فقیه این نظام را حفظ می‌کند ما باید مراقب باشیم که دشمن ولایت فقیه را تخریب نکند تا عاشورا و مهدویت از بین نرود.
امام جمعه ملارد 306027 306027 306027 306027 306027

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی امام جمعه ملارد، امروز به مناسبت عزادرای اربعین حسینی در امامزاده بی‌بی‌سکینه(س) خواهر امام رضا واقع در صفادشت ملارد، با اشاره عظمت زنده نگه داشتن حقیقت قیام امام حسین(ع)، گفت: اصل قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن حق، اصلاح امور دینی و اجتماعی مردم، هدایت و رسیدن مردم به فضایل اخلاقی بود.

 

وی افزود: همواره جنبش‌هایی که هدف آنها کسب قدرت و منافع دنیا است حرکت شخصیت‌هایی نظیر امام حسین(ع) برای آنها قابل تحمل نیست، از طرف دیگر ائمه هدی نیز نمی‌توانند با حرکت یزیدیان زمان کنار آیند.

 

امام جمعه ملارد عنوان کرد: بنی‌امیه از جمله قبایلی بود که در مکه قدرت نظامی و اقتصادی داشتند بنابراین زمانی‌که پیامبر(ص) مردم را به رسالت خود دعوت کرد آنها با ترس از دست دادن این منافع، مخالفت خود با ایشان را شروع کردند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: دشمنان اسلام ابتدا با پیامبر(ص) وارد جنگ شدند زمانیکه در جنگ‌ها شکست خورده و دیدند کاری از پیش نمی‌برند راه دیگری مانند نفوذ را برای مقابله با پیامبر(ص) انتخاب کردند.

 

وی افزود: بعد از فتح شهر شام توسط مسلمانان بنی‌امیه آنجا را در اختیار گرفتند، معاویه آشکار می‌گفت من قصد دارم نام پیامبر(ص) را دفن کنم در این زمینه مردم را با تطمیع و تهدید وادار به اطاعت از خود می‌کرد.

 

امام جمعه شهر ملارد ابراز کرد: اهل‌بیت پیامبر(ص) که چنین وضعیتی را تحمل نمی‌کردند از هر طریقی به مقابله با آنها برخواستند که در این راه امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسید.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: بعد از شهادت امام حسین(ع) دشمنان تلاش کردند تا عاشورا به فراموشی سپرده شود اما امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام کربلا را به گوش مردم رساندند، امروز بعد از 1400 سال نام و یاد امام حسین(ع) همراه با عشق در اقصی نقاط عالم پویا و زنده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند از طریق جنگ به مقابله با مردم ایران بپردازد زیرا زرهی به نام ولایت فقیه این نظام را حفظ می‌کند ما باید مراقب باشیم که دشمن ولایت فقیه را تخریب نکند تا عاشورا و مهدویت از بین نرود.

 

امام جمعه شهر ملارد در پایان خاطرنشان کرد: امروز عزت و اقتدار مسلمانان در راهپیمایی اربعین حسینی خود را به نمایش گذاشته است ما نباید اجازه دهیم دشمن عشق و محبت نسبت به امام حسین(ع) را از ما بگیرد./807/202/ب2

ارسال نظرات