۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۰۶۰۵۲
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حضور مردم در صحنه، اربعین حسینی را ماندگار کرده است/ نهضت حسینی ضامن بقای اسلام

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی رمز ماندگاری قیام اباعبدالله را حضور پرشور مردم در تعظیم آن دانست و گفت: اگر اربعین با این عظمت و تجلیل در افکار عمومی مطرح می‌شود، به سبب حضور مردم در صحنه است در دنیا ثابت شد که مولایمان اباعبدالله(ع) از همه دلرباتر و کهرباتر است.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امشب در مراسم عزاداری که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: در زیارت عاشورا عمدتا به خود حضرت اباعبدالله(ع) تکیه می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در زیارت اربعین معرفت و امام‌شناسی به حد اعلا می‌رسد، در آن تنها امام حسین(ع) را مدنظر قرار نمی‌دهیم، بلکه به تمام امامان و پیامبر اکرم اشاره می‌کنیم.

 

وی به تشریح مضامین زیارت اربعین پرداخت و اظهار داشت: ما در مقام مدح اباعبدالله اشاره می‌کنیم که خلقت بشری به کرامت انسانی است، اما آیا همگان به مقام کرامت رسیده‌اند یکی از آنان که به مقام کرامت ایستاده‌اند، امام حسین(ع) است.

 

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: در ادامه زیارت اربعین اشاره می‌کنیم که سیدالشهدا به جایگاهی رسیده‌اند که دیگران وظیفه تعظیم و تکریم در برابر شهادت، علم و ایمان او را دارند، او چون به مقام شهید و شهادت دست یافت، کرامت پیدا کرد و عنصری سعادتمند شد.

 

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم انسان‌های سعید و شقی را از هم جدا کنیم، باید در نمایشگاه عظیم عاشورا به تماشا آنان که عربده مستانه پیروزی سر می‌دادند، بنشینیم، اربعین به ما می‌آموزد که از چه راهی می‌توان به مقام سعادت و کرامت رسید.

 

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: در اربعین برای عرض ادب به پیشگاه حضرت حق عرض می‌کنیم که خدایا تو میراث انبیا را به هر یک از آنها دادی اما تمام میراث‌های انبیا در اختیار اباعبدالله(ع) است.

 

وی قیام حسینی را مظهر عشق و دلدادگی خواند و یادآور شد: کارهایی که امام حسین(ع) انجام داد، قوی‌تر کارهای ابراهیم بود او نه تنها پسر را بلکه دختر، همسر و برادر به قربانگاه برد و تمام داشته‌های خود را فدا کرد و بت زمان را شکست، اباعبدالله حادثه‌ای به نام کربلا را پدید آورد که جولانگاه عشق شد و دلها را بی‌قرار و شیدای خود کرد کجاست آن روباه‌چشمی که نخواهد؟! ببیند مرگ بر کسانی که نمی‌خواهند بفهمند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در طول سال، طبق برنامه‌ریزی برای مکه دو میلیون زائر روانه می‌شود، اما بیست میلیون زائر غیر از راه‌های دور، شیدا و هوایی اربعین می‌شود.

 

وی رمز ماندگاری قیام اباعبدالله را حضور پرشور مردم در تعظیم آن دانست و گفت: اگر عاشورا باقی مانده به خاطر حضور مردم است، اگر اربعین با این عظمت و تجلیل در افکار عمومی مطرح می‌شود، به سبب حضور مردم در صحنه است، در دنیا ثابت شد که مولایمان اباعبدالله(ع) از همه دلرباتر و کهرباتر است.

 

آیت الله سلیمانی افزود: قطعا انقلاب اسلامی یک چشمه از انقلاب حسینی است، نهضت عاشورا برکات فراوانی داشت و یکی از آن برکات، نهضت ایران به رهبری امام خمینی(ره) بود که شعار مردم نیز جوشیده از اباعبدالله(ع) بود.

 

وی اشاره کرد: کعبه در بنیان دینی ما جایگاه دارد، عبادت و دفن ما باید به سمت کعبه باشد، اما حفظ دین ما باید به سمت کربلا باشد؛ زیرا حفظ و بقای اسلام با نهضت حسینی صورت گرفت./831/202/ب2

ارسال نظرات