۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۶۰۵۴
استاد حوزه علمیه قم:

ریشه ناامنی و توحش کفر و ظلم پرستی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امنیت با ایمان توأم شده است، گفت: منشاء و ریشه ناامنی و توحش کفر و ظلم پرستی است و با تشکیل حکومت اسلامی و اجرای قوانین شرع می‌توان با این ناامنی به مقابله برخاست.
شکنجه و آزار هدفمند کودکان فلسطيني از سوي ارتش اسرائيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم میر امامی عصر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) با استناد به آیه 13 و14 سوره احقاف، اظهار داشت: کسانی که می گویند پروردگار ما الله است سپس بر گفته خود استقامت کردند نه از چیزی می‌ترسند و نه اندوهگین می شوند؛ این آیات تفسیری برای نیکوکاران است که از نظر اعتقادی در خط توحید و از نظر عمل بر محور استقامت و صبرند و پاداش آنها بهشت جاودان است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امنیت در قرآن کریم بر محور ایمان و اعتقاد به توحید استوار شده است، تصریح کرد: همان گونه که امنیت ریشه در ایمان و اعتقاد به توحید دارد، ناامنی و توحش هم ریشه در کفر و ظلم پرستی داشته و با ظلم است که بساط ناامنی گسترش پیدا می کند.

 

میر امامی اظهار کرد: بستر اصلی امنیت در ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی ایمان به خداوند و اعتقاد به حیات اخروی است که آثار خود را در تهذیب نفس و تربیت فرد و جامعه می گذارد و آنها را برای استقامت در برابر ناامنی ها آماده می کند.

 

وی ادامه داد: هر چند ایمان به خداوند و استقامت بر آن موجبات امنیت و آرامش روانی انسان را فراهم می کند اما خداوند در قرآن کریم برای تأمین امنیت اجتماعی انسان راهکارهایی را بیان می کند که تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای آموزه های اسلامی مهمترین آنها است.


وی لزوم مدیریت جامع بر اساس آموزه های اسلامی، برخورد با قانون شکنان و متخلفان و ایستادگی در برابر دشمنان داخلی و خارجی را از دیگر راهکارهای تأمین امنیت اجتماعی طبق آیات قران کریم و آموزه های اسلامی عنوان کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که انسان ذاتا موجودی ارزشمند است و برای رسیدن به کمالات عالیه آفریده شده است، یادآور شد: انسان نباید با پیروی از هوای نفس و وسوسه های شیطانی گوهر وجودی خود را به بهائی ناچیز بفروشد؛ زیرا می تواند عمر خود را با خداوند معامله کرده و در زندگی دنیوی به امنیت و در آخرت به نعمت های بهشتی و سعادت دست یابد در حالی که اگر به جای خدا عمر خود را با شیطان معامله کند چیزی جز تباهی به دست نخواهد آورد و طبق متن صریح آیات نورانی قرآن کریم دچار خسران می شود./968/پ202/ف

ارسال نظرات