۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۳۰۶۰۶۲
رییس مؤسسه حیدر نیجریه:

شیعیان نیجریه هیچ پشتیبانی جز اعتقاد به اهل بیت ندارند/ عشق و ارادت شیعیان نیجریه به امام و رهبری

خبرگزاری رسا ـ دکتر محمد سعید با بیان این که شیعیان نیجریه هیچ پشتیبانی جز اعتقاد به اهل بیت(ع) ندارند و با این اعتقاد راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنند، گفت: در منازل و محافل شیعیان نیجریه عکس مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) وجود دارد و آنها آرزو می‌کنند که به ایران آمده و از امام و رهبر دستور بگیرند.
دکتر حافظ محمد سعيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان ، دکتر حافظ محمد سعید، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان، اساس تشیع را عشق به اهل بیت(ع) دانست و گفت: شیعه و شیعیان قبل از انقلاب اسلامی ایران در نیجریه شناخته شده نبودند، البته مردم نیجریه اسم اهل بیت(ع) را شنیده بودند اما هیچ خبری از تشیع در این کشور وجود نداشت اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سوالات زیادی در بین مردم پیرامون معنی و مفهوم تشیع مطرح شد.

 

رییس مؤسسه حیدر نیجریه افزود: مردم نیجریه در ابتدا به دلیل تبلیغات وهابی‌ها گمان می‌کردند شیعیان مردمی هستند که امام علی(ع) را خدا می‌دانند چرا که وهابی‌ها معتقدند شیعه به دلیل اینکه امام علی(ع) را خدا می‌داند کافر است و در چنین شرایط و جوی این که من شیعه شده بودم بسیار تعجب برانگیز بود و بر همین اساس بسیاری از افرادی که در نیجریه شیعه شدند تشیع خود را مخفی می‌کردند اما بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که تشیع را به بقیه مردم معرفی کنیم و در همین زمان مشکلات و فشارهای زیادی روی ما شروع شد.

 

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افرادی از نیجریه به ایران آمده و با تفکرات تشیع و با ولایت اهل بیت(ع) آشنا شدند و به این ترتیب گفتند ما پیروان امام خمینی(ره) هستیم و از آن زمان دشمنان تشیع فشارها را روی ما آغاز کردند در حالی که خیلی از این دشمنان به درستی تشیع را نمی‌شناسند.

 

دکتر حافظ با بیان این که اساس تشیع در نیجریه با اسم امام خمینی(ره) شروع شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تشیع با امام خمینی(ره) در نیجریه شروع شد به ما می‌گفتند «خمینیون»، پس از این که خیلی از مردم در نیجریه به تشیع روی آورند مشکلات و سختی‌های بسیاری مانند ترور و کشتن افراد زیادی از شیعیان این کشور شروع شد اما شیعیان نیجریه با توسل به اهل بیت(ع) استقامت کردند و اکنون 10 میلیون شیعه در این کشور وجود دارد و در منازل و محافل آنها عکس مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) وجود دارد.

 

رییس مؤسسه حیدر نیجریه ادامه داد: عظمت انقلاب و مردم ایران در دل مردم نیجریه وجود دارد و همیشه برای مردم ایران دعا کرده و آرزو می‌کنند که به ایران آمده و از امام و رهبر دستور بگیرند.

 

وی با تأکید بر این که کارهایی که حضرت امام خمینی(ره) برای نجات بشریت انجام داده بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: شیعیان نیجریه هیچ پشتیبانی جز اعتقاد به اهل بیت ندارند و با این اعتقاد راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنند و هر سال نیز افرادی در این راهپیمایی کشته می‌شوند، روز قدس سال گذشته وهابی‌ها 3 تا از پسران شیخ ابراهیم زاکزاکی و 136 شیعه را شهید کردند.

 

دکتر حافظ اظهار کرد: در نیجریه گروهی شبیه به بسیج آرم‌هایی شبیه به پرچم ایران تشکیل است و مدتی پیش 10 هزار نفر نیروی مسلح از نیجریه آماده شده بودند که به حزب الله کمک کنند، باید توجه داشت که اینها شیعه زاده نیستند و در چند سال اخیر شیعه شده و بعد تصمیم گرفتند که به ایران و حزب الله کمک کنند.

 

رییس مؤسسه حیدر نیجریه، نیجریه را کشور ثروتمندی از نظر نفت و منابع زیر زمینی خواند و گفت: شیعیان نیجریه به دلیل این که در اقلیت هستند در فقر به سر می‌برند، در مراسم عاشورای نیجریه مسیحیان و افراد زیادی از این کشور شیعه می‌شوند./867/202/ب2

ارسال نظرات