۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۶۰۶۸
کارشناس علوم و معارف اسلامی:

اشک ریختن برای سیدالشهدا باید با معرفت و آگاهی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم ومعارف اسلامی گفت: اشک ریختن برای سیدالشهدا(ع) و اصحاب آن حضرت باید از روی معرفت و آگاهی باشد و بنابراین با زبان اشک می‌توان با امام حسین(ع) ارتباط برقرار کرد.
عاشورا

حسن مجیدی فر،کارشناس قرآن علوم ومعارف اسلامی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: اشک ریختن برای سید و سالار شهیدان باید هدفمند باشد و بعضی از اشک ها تعبدی است و حضرت زهرا(س) فرمودند «هرگاه حال گریه پیدا کردی برای فرزندم امام حسین(ع) گریه کن زیرا مصائب آن حضرت، مصائب تمام عالم است».


وی با بیان این‌که بعضی اشک‌ها سیاسی است، تصریح کرد: اشک سیاسی یعنی اشک مبارزه و ما شیعیان با اشک مبارزه می‌کنیم و اثر این اشک را می توان در بقیع مشاهده کرد وماموران سعودی از گریه شیعیان در بقیع تعجب می کنند ومی گویند این چه داغی است بر دل شیعیان که با گذشت بیش از 1300 سال از این ماجرا اما شیعیان همچنان گریه می کنند واین اشک خود به نوعی اشک مبارزه است.


مجیدی‌فر خاطرنشان کرد: اشک جذبه یکی از عارفانه ترین اشک‌ها است که آن را اشک عشق و وصال می‌نامند و از مادر مهربان تر سراغ دارید تا وقتی نوزادش گریه نکند به او شیر نمی دهد، لذا ما باید گریه کنیم تا خدا ما را ببییند.


کارشناس علوم و معارف اسلامی ادامه داد: هر وقت چیزی را در زندگی خود می‌خواهید به دست آورید با گریه آن را از خدا بخواهید و اساسا کسانی که با اشک شناخت دارند متوجه هستند که اشک چه غوغایی را به پا می کند.


وی با اشاره به این که خوش به سعادت کسانی که حال کربلایی دارند، افزود: آنان وقتی نام امام حسین(ع) را می شنوند اشک در چشمانشان جاری می شود واین چشم ها خریدار دارد وخریدار آن کسی جز خدای حسین(ع) نیست وبا زبان اشک می توان با کربلا ارتباط برقرار کرد.


مجیدی فر یادآور شد: برای امام حسین(ع) گریه کنید واگر هم گریه نمی کنید در مجلس عزاداری آن حضرت حالت حزن واندوه داشته باشید واشک برای امام حسین(ع) پشت سر آن باید معرفت و آگاهی باشد آن گاه آن اشک قیمت بالایی دارد.


کارشناس علوم و معارف اسلامی اظهار کرد: خدای سبحان در قرآن می فرماید «من را با بخوانید با گریه » و وقتی می خواهید با من ارتباط داشته باشید با زبان اشک با من حرف بزنید و خدای سبحان در دو حالت بنده خود را نگاه می کند در وهله اول این که چهره ها اشک بار و در مرحله بعد خون بار باشد و این چهره ها در نزد خداوند دیدنی است.


استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: وقتی در مجلس عزاداری امام حسین(ع) وارد می شوید بدون شک صاحب عزا امام زمان (عج) است پس با زبان اشک وارد شوید وناراحت از مصائبی باشیم که برای آن حضرت در عاشورا اتفاق افتاده و ادامه دهنده راه سیدالشهدا باشیم ونگذاریم خون شهدا پایمال شود.


وی خاطرنشان کرد: در مجالس امام حسین(ع) باید حالت حزن و اندوه داشت و امام موسی کاظم(ع) وقتی اول ماه محرم فرا می‌رسید، هیچ کس خنده را بر روی چهره آن حضرت نمی دید ونزدیک به تاسوعا وعاشورا حزن آن حضرت بیشتر می شد وبنابرین باید با زبان اشک با امام حسین(ع) و کربلا ارتباط برقرار کرد.


مجیدی‌فر بیان کرد: کسانی که در مجالس ذکر آن حضرت شرکت می کنند به خوبی حال و هوای آنجا را درک کرده و ارتباط معنوی عمیقی با آن حضرت برقرار می کنند. /9709/302/ب2

ارسال نظرات