۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۰۶۱۰۰
استاد حوزه علمیه:

راهپیمایی اربعین نشانه نفوذ فرهنگ عاشورا در امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: این شور، هیجان، عواطف و احساساتی که در راهپیمایی اربعین حسینی اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده عمق نفوذ فرهنگ عاشورا و کربلا در بین امت‌ها و ملت‌ها است که این خود از اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.
مراسم باشکوه عزاداري اربعين حسيني در کربلا

حجت‌الاسلام حسن عامری استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص راهپیمایی زائران اربعین حسینی و ارزش این اقدام خداپسندانه، گفت: بی‌تردید مساله راهپیمایی اربعین همایش بسیار بزرگ و جلوه مهم حرکت امت‌ها از سوی نهضت عاشورا و کربلا است.

 

راهپیمایی اربعین نشان از نفوذ فرهنگ عاشورا در امت اسلامی است

وی افزود: قاعدتا این شور، هیجان، عواطف و احساساتی که در راهپیمایی اربعین حسینی اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده عمق نفوذ فرهنگ عاشورا و کربلا در بین امت‌ها و ملت‌ها است که این خود از اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.

 

این استاد حوزه علمیه، عنوان کرد: اینگونه راهپیمایی‌ها باید بتواند نشانگر حقیقت کربلا و عاشورا شود تا کمی در آن تامل کرد چرا که بیان حقیقت و روشن شدن واقعیت کربلا نیازمند به فکر، اندیشه، تحقیق، تفکر و تدبر در آن چیزی است که قبل، هنگام و بعد از عاشورا اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: ما از خدا می‌خواهیم توفیقی به همه امت‌های اسلامی و شیعه دهد تا با نشست‌های علمی و بصیرت‌افزایی حقیقت کربلا و عاشورا دست پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام حائری اظهار داشت: وجود مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) فرهنگی را در نهضت عاشورا پایه‌ریزی کردند که بهترین درس است و آن اینکه حضرت پیش از قیام و بعد از آن همواره در مدینه به بیان حقیقت اسلام پرداخته بودند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: حضرت در مکه که همایش عظیم حج برگزار می‌شود و زائران از سراسر ممالک اسلامی برای زیارت بیت‌الله‌الحرام می‌آیند با تشکیل جلسات و حلقه‌های علمی و بصیرت‌افزایی آنچه را که لازم بود به امت اسلام انتقال می‌دادند.

 

همه تلاش امام حسین در ترویج اسلام ناب محمدی بود

وی در ادامه بیان داشت: در مدینه و هنگام خروج به هنگام حضرت سیدالشهدا(ع) از مکه به سمت کوفه و حتی در لحظه‌لحظه جنگ پراضطراب کربلا نیز همین ماجرا ادامه دارد و حضرت طی خطبه‌ها‌ و نامه‌هایی حقایق ناب اسلام را برای امت مسلمان بیان می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام عامری اظهار داشت: بعد از عاشورا نیز این اتفاق می‌افتد در مسیری که اسرای کربلا از کوفه تا شام در حال حرکت هستند به دنبال ایجاد فضای علمی و بصیرتی برای مردم هستند و بعد از آن نیز این نهضت سالها از سوی وجود مقدس امام سجاد(ع) و سایر ائمه معصومان ادامه دارد.

 

حضور مبلغان ماهر در کاوران‌های اربعین حسینی ضرورت دارد

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: به نظر می‌رسد امروز لازم است که زائران در قالب کاروان‌های 10 یا 20 نفره حرکت کرده و به همراه هر یک از این کاروان‌ها مبلغانی ماهری باشند که در مسیر راه، اتراق‌های شبانه و هنگام نماز، حقایق اسلام را که خواسته امام حسین(ع) است را به زائران انتقال دهند.

 

وی اظهار داشت: در راستای تبلیغ اسلام ناب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی بهترین کار این است که حوزه‌های علمیه، سازمان‌های مرتبط با تبلیغ و تبیین احکام دینی و معارف اسلامی این کار را به عهده گیرند.

 

حجت‌الاسلام عامری در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما باید هزاران مبلغ را در میان این مردم داشته باشیم که فرهنگ ناب شیعه را که از سوی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پایه‌گذاری شده به مردم انتقال دهیم خرافه‌زادیی را حذف کرده و مردم را با خطر منافقان و اسلام اموی آشنا کنیم./807/302/ب1

ارسال نظرات