۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۱۰۲
استاد حوزه علمیه:

باور کنندگان دوستی آمریکا خادم دشمن هستند نه مردم

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: آن هایی که ساده‌اندیش و زود باور در دوستی آمریکایی ها هستند، خواسته یا ناخواسته به دشمنان خدمت می‌کنند و اساساً نمی‌توانند خدمتگذار ملت متدین ایران باشند هرچند در زبان ادعاهای بی شمار داشته باشند.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه امروز در جمع روحانیان بابل، دینداری و اخلاق‌مداری را ویژگی مدیریت اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: حکومت کوتاه امیرمؤمنان(ع) و سبک مدیریت امام خمینی(ره) و مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری، نمونه‌های موفق و فوق‌العاده مدیریت اسلامی است که در درجه اول باید الگوی عملی برای مدیران و مسؤولان ایران اسلامی و سپس مدیریت جهانی قرار گیرد.

 

وی با بیان این که همه کاستی‌ها و آسیب‌های سوء مدیریت‌ها ناشی از عدول از مدیریت اخلاق‌مدار اسلامی است، افزود: موفقیت‌های حکومت کوتاه آقا امیرمومنان(ع) برای بشریت حیرت‌آور است که در سرزمین پهناور حکومت اسلامی، فقر و تبعیض به حداقل ممکن کاهش یابد و در ذیل عدالت اسلامی، بالاترین ضریب امنیت روانی و اخلاقی و معنوی برای عموم مردم شکل گرفته باشد.

 

آیت‌الله توکل افزود: این توفیقات قابل تکرار است به شرط آن که مسؤولان و مدیران‌مان خود را به تدین و اخلاص مورد نظر نایب امام زمان(عج) برسانند و آن شوند که مورد تائید مقام معظم رهبری است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، مردم را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید از فرصتی که برای خدمت‌گذاری در اختیار آنها قرار داده شده است در رفع کمبودهای کشور تلاش کنند. 

 

آیت الله توکل با بیان این که دینداری تنها به ادعا و حرف نیست، تأکید کرد: مسؤولان مقدم بر دیگران، باید اخلاق دینی در خدمت‌رسانی بی منت به مردم را بیشتر در مرحله عمل به نمایش بگذارند.

 

استاد برجسته درس خارج فقه و اصول، اعتقاد قلبی ملت ایران به اسلام و ولایت را عامل اصلی بقای انقلاب در دنیای آشفته و جنگ‌زده کنونی دانست و گفت: دشمنان این ملت که به واسطه اعتقاد قلبی و عملی مردم ایران با آنها دشمن هستند، به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها، تا زمانی که این اعتقاد و التزام عملی مردم ایران باقی باشد، همچنان به دشمنی‌های پنهان و آشکار خود ادامه می‌دهند.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: آن هایی که ساده‌اندیش و زود باور در دوستی آمریکایی ها هستند، خواسته یا ناخواسته به دشمنان خدمت می‌کنند و اساساً نمی‌توانند خدمتگذار ملت متدین ایران باشند هرچند در زبان ادعاهای بی شمار داشته باشند./950/202/ب1

ارسال نظرات