۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۱۱۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعلام اسامی برگزیدگان کنگره سوگ قلم، بازداشت 3 نفر در سراب به علت ترویج فرقه انحرافی یمانیه و انتخاب بهترین شعر در تجدید بیعت مردم آذربایجان با ولایت از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی قلی زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر با بیان این‌که هفت اثر برگزیده چهارمین کنگره شعر عاشورایی شمال غرب کشور معرفی شدند، اظهار داشت: 497 اثر از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که از این تعداد، شش اثر در دو بخش فارسی و ترکی و یک اثر هم در بخش ویژه با موضوع فاجعه منا برگزیده شدند.


وی خاطرنشان کرد: در بخش شعر فارسی، اثر حسن پاکزاد از زنجان، بهرام امیری از آذرشهر و بابک اسلامی از اهر رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش شعر ترکی هم اثر مهران عباسیان از تبریز، علی گروسی از صوفیان و طاهر ایمانی از اهر اول تا سوم شد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر با بیان این‌که در بخش ویژه هم اثر محمد مهدی امیری از زنجان، برتر شناخته شد. ضمن این‌که علی اصغر مقنی سید حبیب نظاری و حسین مهرنگ داوران این کنگره بودند.


بازداشت 3 نفر در سراب به علت ترویج فرقه انحرافی یمانیه


میکائیل وطن‌خواه، دادستان عمومی و انقلاب سراب از بازداشت سه نفر در سراب به علت تلاش برای ترویج فرقه انحرافی یمانیه خبر داد و اظهار داشت: سه نفر از فعالان و مبلغان فرقه انحرافی یمانیه در سراب با حکم مقامات قضایی بازداشت شدند.


وی با تشریح جزییات این موضوع افزود: چند سال گذشته فردی که ساکن کشور سوئیس بود و اصالتاً برای یکی از روستاهای سراب است، با حضور در برخی محافل و مجالس اقدام به ترویج و تبلیغ حسن یمانی و فرقه یمانیه کرد که با گزارشات واصله و پیگیری نهادهای ذی‌ربط امنیتی و فرهنگی از ادامه فعالیت تبلیغی وی در منطقه جلوگیری شد.


به گفته وطن‌خواه، پیرو همان جلسات در ماه‌های اخیر نیز مشاهده شد که برخی از افراد اقدام به ترویج این فرقه و تلاش برای انحراف برخی جوانان داشتند که این افراد در حال حاضر بازداشت شدند.


وی با بیان اینکه ساده‌انگاری است اگر ردپای دشمنان اسلام را در اشاعه و ترویج جریان‌ها و فرقه‌های انحرافی انکار کنیم، افزود: دستگاه‌های تبلیغی دشمن تلاش دارند تا برای مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام به ایجاد انحراف و استحاله در فرهنگ غنی اسلامی اقدام کنند.


انتخاب بهترین شعر در تجدیدبیعت مردم آذربایجان با ولایت


علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از شعرا دعوت کرد تا سروده‌های خود را با موضوع دیدار مردم آذربایجان در سالروز قیام 29 بهمن تبریز با مقام عظمای ولایت به این اداره کل ارسال کنند و افزود: در سالروز حماسه 29 بهمن سال 56 تبریز، کاروان چند هزار نفری از مردم آذربایجان‌شرقی برای دیدار و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب به تهران می‌روند و بیعت خود را با ولایت فقیه اعلام می‌کنند.


صفی‌پور ولایتمداری و پیروی از فرامین مقام عظمای ولایت را راهگشا و عامل نجات کشور در برهه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: شناخت و بصیرت نسبت به تحولات بیرونی و تمسک به فرهنگ والای اسلامی و ایرانی باید همواره مدنظر مردم ولایتمدار ایران و آذربایجان باشد.


براساس این گزارش علاقمندان می‌توانند آثار خود را با محوریت محتوای مناسب (ادبیات ترکی و فارسی و سادگی و روانی برای همخوانی) تا پایان آذر ماه جاری به دبیرخانه ستاد دیدار واقع در تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به آبرسان، خانه فرهنگ تبریز، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.


گفتنی است، به آثار برگزیده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت.


آغاز مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز


سرهنگ سیدصفر قائمی، رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا، در تشریح فعالیت های این سازمان مردم نهاد در راستای مسقف سازی گلزار شهداء گفت: این پروژه در دو فاز در حال انجام است که فاز اول توسط شرکت پیمانکاری آذرخاک توتیا در 2 بلوک قطعه شهدا با هزینه کرد 30 میلیارد ریال در حال اجراء و شرف اتمام است.


وی با اشاره به اجرای فاز دوم این پروژه با هزینه کرد 40 میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت پیمانکاری سداد ره پی، افزود: فاز دوم این پروژه نیز در چهار بلوک قطعه شهداء در حال اجرا است. بسیج سازندگی به عنوان مجری این پروژه با همکاری شهرداری منطقه 2 تبریز در حال ساماندهی و زیبا سازی گلزار شهدای وادی رحمت است.


قائمی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و همکاری های مدیریت سازمان آرامستان های شهرداری تبریز و اداره کل بنیادشهید و امورایثارگران استان و شهرستان تبریز در روند تسریع اجرای پروژه، اظهار امیدواری کرد: مسقف سازی قطعه گلزار شهدای تبریز مورد رضایت خانواده شهدا و هم وطنان گرامی را باشد./935/101/ب1

ارسال نظرات