۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۱۲۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

کمال اربعین در شناخت یزیدی های زمان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: زمانی اربعین به کمال خود می رسد که ما یزیدی های زمانمان را مشخص کنیم و بشناسیم و بدانیم که یزیدیان زمان یعنی اسرائیل، آمریکا، آل سعود، داعش و تکفیری ها هستند و باید با بصیرت آماده مقابله با توطئه های آن ها باشیم.
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز با حضور در جمع رزمندگان تیپ 44 قمر بنی هاشم(ع) این استان در مأموریت حفاظت از مرزهای جنوب غرب کشور، با تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان به دلایل ماندگاری نهضت حسینی در طول تاریخ اشاره کرد.

 

وی، اهمیت اربعین را در جادوانه شدن نهضت حسینی در این روز دانست و تصریح کرد: در این روز با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص) یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه و این کار پایه گذاری شد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) به تشریح نشانه های مؤمن پرداخت و اظهار داشت: از منظر ایشان خواندن پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه روز (17 رکعت نماز واجب، 11 رکعت نماز شب، 23رکعت نوافل‌)، زیارت اربعین، انگشتری در دست راست داشتن، وجود آثار سجده ‌بر پیشانی و بلند خواندن بسم الله در نماز از نشانه های انسان مؤمن است.

 

این مقام مسؤول، بازگشت اسرای کربلا از شام به مدینه و ورود جابر بن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر خدا(ص) به کربلا را دو نکته مهم اربعین دانست و گفت:‌ علت ماندگاری نهضت امام حسین(ع) در اخلاص آن امام و یاران باوفایش در این واقعه و بصیرت افزایی امام سجاد(ع) و پیام رسانی و روشنگری به موقع حضرت زینب کبری(س) نهفته است.

 

وی، تبعیت از سیره معصومان(ع) را راه سعادت دنیا و آخرت دانست و با توصیه مرزداران به اخلاص در عمل عبادی خویش، اجر و مزد یک روز مرزبانی در راه خدا را به تبع حدیث شریف پیامبر اکرم(ص)، بهتر از دنیا و هر چه در آن است، عنوان کرد.

 

حجت الاسلام سرافراز، عاشورا را تجسم قافله حسینی پیش از عصر روز دهم و اربعین را تجسم فریاد حضرت زینب(س) در مقابل یزید دانست و گفت: اربعین، تجسم کلام امام سجاد(ع) است که فرمود: آیا مرا تهدید به کشته شدن می کنی؟ کشته شدن عادت ماست و شهادت کرامتی است که خدا به ما عطا فرموده است.

 

وی گفت: اربعین این است که یزید زمان خود را تشخیص دهیم، همان طور که حضرت زینب(س) به یزید بن معاویه، فرمود: کید و حیله ات را به کار بگیر و تلاشت را بکن؛ اما به خدا سوگند که نخواهی توانست یاد ما را از بین ببری.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که در اربعین باید بر سر یزید و شمر زمان و ابن زیاد زمان هم فریاد زد، گفت: اگر تنها از یزید آن زمان حرف بزنیم و او را لعن کنیم،‌ در حالی که مرده و در قبر است، به حقیقت اربعین نمی رسیم؛ البته یزید بن معاویه مستحق لهن و نفرین است و ما در زیارت عاشورا لعن بر یزید و معاویه و ابن زیاد را هزاران بار تکرار می کنیم اما اگر تنها در زمان گذشته متوقف شویم و به زمان حال برنگردیم، اربعین به کمال نمی رسد.

 

این مقام مسؤول افزود: زمانی اربعین به کمال خود می رسد که ما یزیدی های زمانمان را مشخص کنیم و بشناسیم و بدانیم که یزید زمان یعنی اسرائیل، آمریکا، آل سعود، داعش و تکفیری ها و باید با بصیرت آماده مقابله با توطئه های آن ها باشیم.

 

حجت الاسلام سرافراز گفت: اگر در اربعین از یزید زمان نگوییم و فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و آل سعود سر ندهیم، این اربعینی که خالی از لعن بر یزیدیان زمان باشد، دشمن شکن نخواهد بود؛ اربعین ما باید دشمنان را به وحشت بیندازد.

 

وی با بیان این که اربعین باید مسؤولیت اسلام را بر دوش بکشد، همان طور که قافله زینب(س) مسؤولیت اسلام را بر دوش کشید، تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) از مقاومت حسینی روز عاشورا دفاع کرد و با مسؤولیت پذیری، یزید زمانش را مخاطب قرار داد و با دفاع از حسین زمانش توانست قافله حسینی را یک قافله مؤثر و سرافراز کند.

 

حجت الاسلام سرافراز در ادامه به اهمیت مرزبانی و مرزداری از منظر اسلام نیز اشاره کرد و گفت: اخلاق اسلامی، اخلاص الهی، اقتدار نظامی و آمادگی عملیاتی در موفقیت مأموریت های محوله مرزبانان نقش اساسی دارد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) به کارنامه درخشان رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در صحنه های مختلف هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در منطقه شمال غرب اشاره کرد و گفت: اکنون نیز در حفاظت از مرزهای جنوب غرب، با تأسی از سیره شهدای گرانقدر و مدافعان حرم همچون سردار شهید عزت الله سلیمانی، موفق خواهید شد.

 

بازدید از مقرهای رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم(ع) در مناطق مرزی جنوب غرب کشور از برنامه های حضور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در استان خوزستان بود./9457/202/ب1

ارسال نظرات