۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۱۶۶
آیت‌الله شبستری با محکوم کردن کشتار مسلمانان آذربایجان:

دولت باکو عاملان کشتار شیعیان را مجازات و از مردم عذرخواهی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حوادث اخیر منطقه نارداران و اسلام‌ستیزی دولت جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت: دولت باکو عاملان کشتار شیعیان را مجازات و از مردم عذرخواهی کند.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع عزاداران حسینی تبریز حوادث اخیر منطقه نارداران و اسلام‌ستیزی دولت جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و اظهار داشت: با توجه به این‌که مردم این  منطقه مسلمان و شیعه و پیرو امام حسین هستند نیابد با آنها چنین رفتاری شود.

 

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت حادثه کشتار مسلمانان در حسینیه نارداران جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: دولت باکو عاملان کشتار شیعیان را مجازات کرده و از مردم عذرخواهی کند.

 


آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: این حادثه ناگواری که در منطقه نارداران باکو اتفاق افتاده را در نماز جمعه محکوم کرده و بار دیگر محکوم می کنم؛ این خشونت به هیچ وجه صحیح نبوده و زیبنده یک کشور اسلامی نیست.

 


وی افزود: در یک کشوری که اکثریت مسلمان و شیعه هستند نباید با آنها این چنین رفتار کرد امیدوارم هر چه زود تر جبران کنند و اگر محدودیت هایی هم برای مردم نارداران اتفاق افتاده بر طرف کرده و از مردم عذر خواهی کنند.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باید افرادی که سبب به شهادت رسیدن پنج یا شش نفر از مسلمانان شیعه در این حادثه شده اند را به شدت مجازات کنند تا از تکرار چنین حوادث ناگواری در منطقه نارداران جلو گیری شود.

 

بنابر این گزارش، در پی یورش نیروهای عملیات ویژه جمهوری آذربایجان به مجلس عزاداری قصبه نارداران در پنج شنبه هفته گذشته، پنج تن از نمازگزاران زیارتگاه رحیمه خاتون، شهید و بیش از 10 نفر دیگر نیز زخمی و بازداشت شدند. 

 


وزارت کشور جمهوری آذربایجان نیز بدون ارائه مستندات و با متهم کردن جنبش اتحاد مسلمانان به اقدامات افراطی، مدعی شده است که در جریان مقاومت اعضای جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در برابر نیروهای عملیات ویژه، دو نیروی پلیس از سوی اهالی این قصبه کشته شده اند./935/202/ب1

ارسال نظرات